Akülü traktörü yapacaktık ve 8 liraya akşama kadar çift sürecektik ama olmadı. Olsaydı menzil kaygısı olur muydu bilinmez ama elektrikli araç kullananlarda psikolojik baskı oluşmaya başladı bile. Yapılan bir araştırmada elektrikli araç sahiplerinde karşılaşılan en büyük zorluklardan ikisi menzil kaygısı ve şarj hızı olarak gösteriliyor. Çare olarak da araştırmacılar, bataryanın boyutunu veya performansını iyileştirmekten ziyade yakıt ikmali zihniyetinde bir düşüncenin geliştirilmesinde yarar olduğunu belirtiyorlar.

Bir benzin istasyonunda yakıt almak genellikle kısa sürüyor. Hele kullanıcılar uzun yola çıkmış ise en fazla tuvalet ihtiyacını gideriyor ve yola devam ediyor. Hani bir kahve içeyim biraz nefes alayım diyen çoğalmadı henüz. Elektrikli araç sürücüleri benzinli araba kullanır gibi yakıt göstergesine bakıp mola vereceği yeri planlıyor. Bu durum genellikle strese neden oluyor.

Yapılan çalışmada elektrikli araç kullanıcıları üç farklı davranış sergiliyorlar.

Birincisi yakıt göstergesini sürekli izleme. Benzinli arabalarda yakıt bitmek üzereyken benzin alması gerekiyordu.

İkincisi bir gezi planlama. Geziye çıkmış sürücülerin mola yerleri eskiden belliydi. Dolayısıyla elektrikli araçla çıkmışsa menzil farkı nedeniyle bunu gerçekleştiremiyor.

Üçüncüsü olay tetiklemeli model olarak belirtiliyor. Sürücü eve veya işe vardığında otomatik olarak arabayı fişe takıyor.

İlk model çoğu insanın benzinli veya dizel bir arabaya nasıl yakıt doldurduğunu temsil ediyor ve üçüncü model elektrikli aracın optimum kullanımı için önerilen bir davranış olarak kabul ediliyor.

Deneyimli elektrikli araç kullanıcıları, fişlerini takmak için bir olay veya yer seçiyorlar. Eve geldiklerinde veya işe gittiklerinde otomatik olarak fişe takıyorlar ve bu davranış sabah ve akşam rutinlerinden biri haline geliyor. Bu durumda şarj işi zaman almıyor.

Uzun yola çıkışlarda planlama gerekiyor ama yollarda yeterli şarj istasyonu henüz bulunmuyor. Burada şarj yapılan yerlerin hoşça zaman geçirilecek yerler olması gerekiyor. Yoksa akünü dolmasını beklemek stres yaratıyor.

Menzil fobisini yenmenin en iyi yolu uzun ömürlü ve menzili uzun pillerin yapımı. Başka bir formül bulunmuyor temelde. Tutulan istatistiklere göre uzun yollarda 6 saatlik bir mesafe veya menzil şarj fobisini ortadan kaldıracak gibi görünüyor. Yedek akü henüz gündemde bulunmuyor. Daha büyük akü tasarımları yapılıyor. Hareket halinde şarjın yapılması planları da az değil. Uzun menzillere olan ihtiyaç üzerinde çok fazla duruluyor ve bu da aracın fiyatının artmasına neden oluyor.

Aslında çoğu insan, günlük sürüşü için yeni veya farklı elektrikli araç tasarımlarına gerek bulunmadığını ifade ediyor. Maliyet açısından da, gece boyunca veya işte yavaşça şarj etmek, hareket halindeyken hızlı şarj etmekten çok daha ucuz ve pilin sağlığı için daha iyi görülüyor. Her ne şekilde olursa olsun, araç üreticileri farkın satışta önemli olduğu hesabıyla yeni donanımlar eklemek için var güçleriyle çalışıyorlar.