Kahramanmaraş merkezli 2 depremde 11 il büyük hasar aldı. Depremden hemen sonra binlerce kişi yıkılan binaların altında kaldı. Buralara yardıma gitmek için yola çıkan ekipler genelde yollardaki sorunlarla karşılaştığı için depremzedelerin yardımına yetişemedi. Yolların depremlerden sonra da ne kadar önemli olduğu bir kez daha görüldü.  

Deprem bölgesinde yaşanan yol sorunun benzerinin Çanakkale’de yaşanabileceği yıllardır konuşuluyor. En sorunlu yol olarak Çanakkale-İzmir yolunun İntepe bölgesi gösteriliyor. Burası yıllardır kaydığı için yol defalarca kapandı. Daha sonra buraya viyadük yapıldı. Viyadüğün olduğu yerde yine kaydı. Aynı şekilde viyadüğün üst tarafı da defalarca kayarak yolu kapattı. Viyadüğün özelikle Çanakkale tarafında kaymalar sık sık yaşandı.

Çanakkale-İzmir karayolu bağlantısını oluşturan Çanakkale Viyadüğü, 2012 yılında hizmete açılmış, ancak 2013 kış aylarındaki yağmurların ardından adı heyelanlarla anılmaya başlamıştı. Burada yeni düzenlemeler yapılsa da olası bir depremde yolun kapanacağı endişesi halen hakim.

Çanakkale-İzmir yolunun tek geçiş noktası olması dolayısı ile büyük önem taşıyor. Ayvacık, Bayramiç, Çan ve Biga hattındaki deprem fayında yaşanacak olası bir depremde bu bağlantının kopmasından endişe diliyor. Bu yolun kapanması durumuna Çanakkale’den bu bölgeye ve bu bölgeden Çanakkale merkeze yardımların gelmesi zorlaşacağı için büyük sorunların oluşacağı sık sık dile getirildi. Depremle ilgili yapılacak çalışmalara burasının da göz önünde bulundurulması isteniyor.

 

Sedat Uz

Foto: Arşiv