Karadeniz’den İstanbul Boğazı’nı geçerek Çanakkale’ye gelecek olan balıkların önü ilk defa uygulanacak bu yöntemle kesilmiş olacak. Bu uygulamaya hem uzmanlardan hem de olta balıkçılarından büyük tepki var.
 
Balık bakımında çok zengin olan Karadeniz’deki bakılar, belli zamanlarda İstanbul Boğazı’nı geçerek Marmara Denizi’ne buradan da Çanakkale Boğazı’nı geçip Ege Denizi’ne geçiyor. Aynı zamanda uluslararası gemi ulaşım güzergahı da olan İstanbul ve Çanakkale boğazlarının ulaşım alanlarında balık avlamak yasak.
Bu yasak 14 saatliğine kaldırılma kararı alındı. Bazı balıkçıların talebi üzerine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Denizcilik Genel Müdürlüğü tarafından 6 Kasım tarihinde İstanbul Boğazı deniz trafiği durdurma kararı alındı. Balıkların yoğun göç ettiği dönemde olan 6 Kasım tarihinde İstanbul Boğazı’nı gece 00.00’dan 14.00’a kadar 14 saatliğine endüstriyel balık gemilerine açma kararı aldı.

ÇANAKKALE’YE GELECEK BALIKLARIN ÖNÜ KESİLECEK
İlk defa uygulamaya konulan bu karar ile büyük balık gemileri İstanbul Boğazı’ndan Çanakkale’ye doğru gelebilecek balıkların önünü keserek burada avlama yapacak. Bu yöntemin özellikle hem İstanbul’da hem de Çanakkale bölgesinde olta balıkçılığını sekteye uğratacağı endişesi hakim. Ekonomik değeri yüksek palamut, lüfer, çinekop, torik ve hamsi gibi balıkların avlanabilecek. Bu karara hem uzmanlar hem de amatör balık dernekleri tepki gösteriyor.
İstanbul Amatör ve Sportif Olta Balıkçılığı Derneği Başkanı Erol Örkçü, biyolojik koridor olarak kabul gören ve endüstriyel balıkçılığa kapatılması istenilen İstanbul Boğazı’nda dünyada eşi benzeri olmayan, 24 metre derinlikte trol gibi çalışan gırgır ağları ile yapılması planlanan avcılığa izin verilmemesi gerektiğini söyledi.
Aynı şekilde Çanakkale’den de bu karara tepki gösterildi. Buraya gelecek balıkların önünün kesilmesi önümüzdeki dönemlerde bölgedeki balık çeşitliliği ve üremesinin sekteye uğrayacağı belirtiliyor.
 
Mehmet Güler