Gökçeada ve Bozcaada’ya ulaşımı sağlamak için her yıl milyonlarca lira evrensel fondan para alan GESTAŞ’ın adalara kaliteli, hızlı ve güvenli hizmet vermemesi eleştiriliyor. Adalara gidiş ve dönüşte yaşanan uzun kuyruklar, ulaşımı sağlayan gemilerin arızalanması hem tatilcileri hem de ada halkını çileden çıkardı. Adada yaşayan vatandaşlar, bu fonları hatırlatarak şirketin daha kaliteli hizmet vermesini istiyor.
Tamamı Çanakkalelilerin malı olmasına rağmen sahibine zarar veren şirket durumuna düştü GESTAŞ.  Şimdiye kadar yapılan yatırımlar, yapılan borçlara rağmen GESTAŞ, son zamanlarda bir bir dökülüyor. Daha önce ilin göz bebeği olan şirket, yanlış yönetim nedeniyle adeta işkence çektirecek duruma geldi. Boğaz hattında ve adaların iskelelerinde uzun kuyruklar oluşuyor. Saatlerce kuyrukta bekletilen vatandaşlar isyan ederken, gemiler boş boş iskelelerde duruyor.  
 
ADALAR İÇİN HER YIL 20 MİLYON TL CİVARINDA FON ALINIYOR
GESTAŞ uyguladığı fiyat tarifelerine bakıldığında mil başına daha yüksek fiyatlar uyguluyor. Söz konusu diğer hatlar hem daha uzun mesafeli hem de talebi görece az hatlar. Bu alanda da çok eleştiri alıyor. GESTAŞ’ın en çok eleştir aldığı tarife fiyatı ise ada seferleri.  Adalara yapılan seferlerden hem yolcu hem de araç başına alınan para, turistleri ve ada halkını isyan ettiriyor.
Oysa GESTAŞ adalara ulaşımı sağlamak için her yıl evrensel fondan 20 milyon TL para alıyor. Gestaş ile Ulaştırma Bakanlığı arasında Çanakkale’den Gökçeada ve Bozcaada’ya yapılan seferler için 31.5.2007 tarihinde sözleşme yapıldı. Fondan alınan paraların da bu hatlar için kullanılması gerekiyor.  Yüksek fiyat ve alınan fona rağmen, seferlerde kullanılan gemiler adeta dökülüyor.
 
GEMİLER DÖKÜLÜYOR
Daha önceki yöneticiler tarafından çıtası her geçen gün yükselen GESTAŞ, son gelen yönetimle beraber işler yolunda gitmemeye başladı. Kısa süre önce bir anda 8 gemi birden alındı. Çok eski olan ve kullanma ömrü doldurduğu tartışmalarına rağmen adrese teslim gemi alma ihalesi yaptığı gerekçesi ile çok tartışıldı. Alınan gemiler de bir bir dökülüyor. Yeni alınan büyük paralar ödenen gemiler, yapılan onarımlara rağmen vatandaşları ve araçları deniz ortasında bırakıyor. Uzmanlar, gemilerin onarım paraları ile bile yeni gemi alınabilecek kadar.
GEMİNİN KAPAĞI AÇILMADI
 
GESTAŞ, yıllarca Gelibolu-Çardak hattında Gelibolu Çardak Feribotları (GEL-ÇAR) firması altında Karasungur ismi ile kiralık olarak çalışan eski bir gemiyi satın aldı. Geçen yıl Temmuz ayında satın alınan gemi, daha sonra onarılmak üzere tersaneye bırakıldı. 8 ay gibi üzün bir süre tersanede baştan sona büyük paralarla onarılan gemiye “Bayramiç” ismi verildi.  GESTAŞ, 23 Ağustos’ta Bayramiç feribotuna ilişkin sosyal medya hesabından, “Yeni değil yepyeni... Tersane süreci tamamlanan Bayramiç gemimiz, baştan aşağı yenilendi ve yeniden hizmet vermeye başladı.  O eski halinden ise eser kalmadı...” şeklinde paylaşım yapmıştı.

VATANDAŞLAR ATLAYARAK KURTULDU
Bu paylaşımdan sonra Bayramiç gemisi, Geyikli- Bozcaada hattında hizmet veremeye başladı. GESTAŞ’ın yeni feribotu 2 Eylül tarihinde ‘Bayramiç’in saat 16.00 seferinde Bozcaada’dan Geyikli’ye hareket etti.  Hareketten kısa süre sonra feribotun kapağı arızalandı. Bir süre Geyikli iskelesine yanaşamayan Bayramiç feribotunda yolcular feribotun kapağı açılmayınca feribottan atlayarak iskeleye çıktı. Güvenlik önlemleri de alınmayınca vatandaşlar büyük tehlike atlattı. Çocuklar ve kadınların indirilmesi sırasında düşme tehlikeleri de atlatıldığı belirtildi.

KAPAĞI DENİZE DÜŞTÜ
Bozcaada’da meydana gelen olayın üzerinde kısa süre geçtikten sonra önceki gün Lapseki-Gelibolu hattında bir faciadan kıl payı dönüldü. GESTAŞ filosunda yer alan ve Gelibolu Lâpseki arasında hizmet veren ‘Avşa Adası’ isimli feribot, deniz ortasında halatları kopunca, kapak denize açıldı.  Durum fark edilince gemi durduruldu. Daha sonra Gelibolu İskelesi’ne geri dönen gemi, o halde, bir saatten fazla deniz üzerinde kalınca yolcular korku dolu anlar yaşadı. Sorunların bitmediği GESTAŞ’ta gemi arızaları da devam ediyor.
 
Arzu Baladur