Tamamına yakını Çanakkalelilerin malı olan GESTAŞ, boğazın her iki tarafına koyduğu tabelalarla araçları yanlış yönlendirmesi sonucu trafik arap saçına dönerken, sürücüler uzun süre kuyruklarda bekliyor. Boğazdaki tek rakibi olan GELÇAR’ın müşterilerini çekmek için Avrupa yakasında Gelibolu girişine, Anadolu yakasında ise Kepez beldesi ile Çanakkale arasındaki yola konulan tabelalarla araçların yönlendirildiği iddia ediliyor.  Bu sorun nedeniyle dönüş yoluna çıkan tatilcilerin şehir içinde uzun kuyruklar oluşturdu. Feribot kuyruğunda bekleyen araçlarla dolan şehir merkezinde trafik kilitlenirken, vatandaşlar da bu duruma isyan etti. Uzun süre kuyrukta bekleyen tatilciler ise korna çalarak duruma tepki gösterdi.
 
Çanakkale Boğazı’nda tatilcilerin dönüşü de gidişi gibi işkenceye döndü. Dokuz günlük Kurban Bayramı dolayısı ile tatil yerleri adeta doldu taştı. Özellikle İstanbul ve Trakya bölgesi Ege ve Akdeniz bölgelerine akın etti. Burada yola çıkan vatandaşların çoğu Çanakkale güzergahını kullandı. Giderek uzun kuyruklar nedeniyle zor anlar yaşayan tatilciler, dönerken daha beteri ile karşılaştı.

KEPEZ GİRİŞİNE TABELA YÖNLENDİRİYOR
Dönüş yoluna çıkan vatandaşlar, Çanakkale Boğazı’nı geçmek için 3 seçenekleri var. Bunlardan birisi Çanakkale merkez ile Eceabat arası, ikincisi Lapseki ile Gelibolu, üçüncüsü ise özel bir şirket olan GELÇAR’ın Lapseki’ye bağlı Çardak Beldesi ile Gelibolu arası.

Çanakkale ile Eceabat arasında sadece GESTAŞ feribotları çalışıyor. Lapseki ile Gelibolu arasında ise hem GESTAŞ hem de GELÇAR hizmet veriyor. İddiaya göre; GESTAŞ Kepez Beldesi’ndeki ÇOMÜ köprüsüne astığı ışıklı tabela ile araçları yanlış yönlendiriyor. Işıklı tabelada, “Çanakkale feribot akıcı, Lapseki feribot yoğun”  uyarısı yapıyor. Bu uyarı sayesinde araçlar Çanakkale şehir merkezine yönlendiriyor. Sebep ise Lapseki tarafına geçecek olan araçların GELÇAR’a da gitme ihtimali olması. Bu yanlış yönlendirme iddiası sonucu araçların çoğunun Çanakkale merkezdeki feribot iskelelerini tercih etmesi sonucu şehir merkezinde uzun araç kuyrukları oluştu.

Şehir içindeki ana cadde ve sokaklar araçlarla doldu. Uzun feribot kuyrukları nedeniyle ana caddeye bağlanan tüm sokaklar da tarfiğe kapandı. Aynı şekilde bu feribot kuyruklarının olduğu caddelerle kesişen ana caddelerde de trafik kilitlendi. Çıkan bu sorunlar nedeniyle hem tatilciler hem de Çanakkaleliler isyan etti.

AVRUPA YAKASINDA DA AYNI SORUN YAŞANIYOR
Tatil daha başlamadan Çanakkale Boğazı’nın Avrupa yakasında kuyruklar başladı. Özelikle Eceabet ve Kilitbahir’de uzun araç kuyrukları oluştu. Buradaki sorunun da GESTAŞ tarafından Gelibolu girişine koyduğu ışıklı tabeladan kaynaklandığı iddia edilmişti.
İddiaya göre;  Gestaş, araçları Eceabat’a yönlendirmek içi Gelibolu girişine ışıklı tabela koydu. Tabelada ““Eceabat akıcı, Gelibolu yoğun” yazısının her saat yandığı bu yüzden araçların Eceabat’a yönlendirdiği belirtiliyor. Bu yönlendirme nedeniyle Eceabat’ta araç yoğunluğu oluşurken, Gelibolu iskelesinin ise boş kaldığı ifade ediliyor. Ayrıca bu yanlış yönlendirme nedeniyle GESTAŞ rakibi olan GELÇAR’ın olası müşterilerinin de Eceabat’a yönlendirilerek haksız kazanç sağladığı ifade ediliyor.
 
GESTAŞ’A VERYANSIN ETTİ
GESTAŞ ile ilgili bir şikayet de Bozcaada feribot seferlerine yapıldı. Çanakkale Belediyesi İYİ Parti Belediye Meclis Üyesi Diyetisyen Didem Güner,  Bozcaada Feribotundan bir paylaşım yaparak, GESTAŞ’a veryansın etti.  Paslı ve eski bir geminin fotoğrafını paylaşan Güner, “Eski gemilerle sezonu kurtarmaya çalışıyorsunuz. Bozcaada’nın elit ve butik ada imajını yerle bir ettiniz” dedi.
Çanakkale Belediyesi İYİ Parti Belediye Meclis Üyesi Diyetisyen Didem Güner,  GESTAŞ’a veryansın etti. Güner, fiyat politikasından, erken rezervasyondaki pahalılığa, kalitesiz yolculuktan yanlış bilgilendirmelere kadar bir çok konuda şikayetlerini dile getirdi.

“SİZE DE İYİ BAYRAMLAR ÇANAKKALE’NİN VE ÇANAKKALELİLERİN GÜZİDE ŞİRKETİ GESTAŞ!”
Belediye Meclis Üyesi Güner, "Size de iyi bayramlar Çanakkale’nin ve Çanakkalelilerin güzide şirketi Gestaş! En pahalı deniz ulaşımını sağlarken, en eski gemilerle yolculuk yaptırdığınız için, Türkiye’nin 2 adasından biri olan turizmin gözdesi Bozcaada ya bu gemiyi layık gördüğünüz için,  Çanakkale’nin kazandıran, kâr eden, büyüyen şirketi olduğunuzu ilan edip kiralamaya karşıyız derken, öngörüsüzlük nedeni ile kiralanmış eski gemilerle sezonu kurtarmaya çalıştığınız için,  geçişlerde öğrenci bileti tarifesi bile uygulamadığınız, onca insanı Gestkart almaya mecbur kılarken ve bunun karşılığında hak eden insanlara gerekli indirimi uygulamadığınız için, erken rezervasyona teşvik sağlayıp, yanlış bilgilendirme ile bu biletleri çok daha pahalıya sattığınız için,  tüm bunların farkında olarak bayram günü ya da planlanmış tatilin daha başlangıcında bu ulaşıma insanları mecbur ettiğiniz için,  Bozcaada halkının maddi ve manevi çabalarıyla adayla ilgili oluşturdukları elit ve butik ada imajını daha ilk adımda misafirlerin gözünde yerle bir ettiğiniz için. Bir Bozcaadalı bir Çanakkaleli olarak bu hizmetin adaya layık olmadığını görüyor ve ivedilikle durumun değerlendirilerek düzeltilmesini ve kamuoyu ile paylaşılmasını yetkililerden rica ediyorum. Başka Bozcaada yok. "

Dilek Akşen