Çanakkale Valisi Ömer Toraman, Çan Kaymakamı Emre Nebioğlu, protokol üyeleri ve vatandaşların katılımıyla Yenice'de gerçekleştirilen Çilek Hasat Şenliği'nde üreticilerle bir araya gelindi. İl genelindeki tarımsal potansiyeli tanıtmak, üreticilerin emeğini görünür kılmak ve başarılarını paylaşmak amacıyla düzenlenen etkinlikte, yeni hasat döneminin tüm çiftçiler için bereketli, verimli ve bol kazançlı geçmesi temenni edildi.

Şenlik programının ardından Yenice'deki sanayi ve üretim noktalarına ziyaretler gerçekleştirildi. Vali Ömer Toraman ve beraberindeki heyet, ilk olarak Mezre Süt Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi tesislerine giderek üretim süreçleri ve ürünler hakkında yöneticilerden bilgi aldı. Fabrika çalışanlarına kolaylıklar dilenmesinin ardından, Akuatek Su Ürünleri ve Tarım Ürünleri A.Ş. işleme tesisine geçildi. Burada su ürünlerinin işlenme bantlarındaki çalışmalar yerinde incelendi.

İlçedeki temaslar kapsamında tarımsal ürünlerin sanayiye kazandırıldığı noktalar da değerlendirildi. Bu doğrultuda GÜRSU Çilek Toplama ve İşletme Tesisi ziyaret edilerek, bölgede tarlalardan toplanan ürünlerin işlenme süreçleri gözlemlendi. Tesisin işleyişine dair alınan bilgilerin ardından çalışanlara bereketli bir sezon ve bol kazanç dilekleri iletilerek ilçe programı tamamlandı.

 

Dilgen Beril Erken