Büyükelçilik ziyareti ve Atatürk heykeline çelenk sunumunun gerçekleştiği programda, iki ülke arasındaki iş birliği, Karadeniz'de istikrar ve ekonomik hedefler masaya yatırıldı.

Türkiye ile Romanya arasındaki köklü bağları ve parlamentolar arası diyaloğu güçlendirmek amacıyla Bükreş'e giden Gider ve beraberindeki heyet, ilk görüşmesini Türkiye'nin Bükreş Büyükelçisi Özgür Kıvanç Altan'ın ev sahipliğinde gerçekleştirdi. Temaslar kapsamında Bükreş'te bulunan Mustafa Kemal Atatürk heykeline de gidilerek çelenk bırakıldı. Bölgesel istikrar ve karşılıklı güvenin her zamankinden daha önemli olduğu bir dönemden geçildiğine dikkat çeken Gider, misafirperverliğinden dolayı Büyükelçi Altan'a teşekkür ederek, atılacak adımların ikili ilişkilere güçlü bir katkı sunmasını temenni etti.

Büyükelçilik programının ardından Romanya Parlamentosu'nda temaslarda bulunuldu. Romanya-Türkiye Parlamentolar Arası Dostluk Grubu Başkanı ve Çalışma ile Sosyal Güvenlik Komisyonu Başkanı Adrian Solomon ile yapılan toplantının ardından, Temsilciler Meclisi Başkanı Sorin-Mihai Grindeanu ve Senato Başkanı Mircea Abrudean ile bir araya gelindi. Tarihi Parlamento Binası'nda incelemelerde de bulunan heyet, iki ülkenin yasama organları arasındaki ortak çalışmaları ve diyaloğu geliştirmeye yönelik adımları değerlendirdi.

Ekonomik iş birliği ve Karadeniz'de stratejik ortaklık

Diplomatik görüşmelerin ardından iş dünyasıyla da bir toplantı gerçekleştirildi. Türkiye-Romanya İş Konseyi Başkanı Ömer Süsli ile yapılan görüşmede, iki ülke arasındaki ticaret hacmi ve geleceğe yönelik karşılıklı iş birliği imkanları ele alındı. Türkiye ve Romanya'nın Karadeniz havzasında istikrarın, güvenliğin ve ekonomik iş birliğinin güçlenmesinde önemli bir sorumluluk üstlenen iki dost ve müttefik ülke olduğu vurgulandı. Görüşmelerde, parlamentolar arasındaki diyaloğun gelişmesinin, devletler arası güçlü ilişkileri daha da derinleştireceğine dikkat çekildi.

Bünyamin Nami Tonka