Çanakkale Boğazı’nda ulaşım şimdiye kadar feribotlarla sağlanıyordu. Yılarca tek ulaşım aracı buydu. Feribot kuyruğu ve fırtınalı günlerde seferlerin iptal edilmesi nedeniyle zaman zaman aksamalar yaşanıyordu. Yıllardır hayat olan köprü sonunda yapıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından ihale edilen, inşaat çalışmalarından sonra işletmesi Türkiye'den, Limak ve Yapı Merkezi, Güney Kore'den DL E&C ve SK ecoplant şirketlerinin kurduğu ortak girişim tarafından yürütülen 1915 Çanakkale Köprüsü projesi, uluslararası inşaat sektörünün en prestijli dergilerinden kabul edilen ENR tarafından ekim ayında düzenlenen yarışmada, 'Köprü ve Tünel' kategorisinde birincilik ödülüne layık görüldü. Antarktika dışında her kıtadan ve 23 farklı ülkeden 100'ün üzerinde mühendislik projesinin başvurduğu yarışmada jüri; takım çalışması, iş güvenliği, inovasyon ve topluma katkı, inşaat kalitesi, tasarımda estetik kalite gibi pek çok kriterde değerlendirme yapıp, 31 projeyi ödüllendirdi. Aralık ayında düzenlenen ikinci turda ise kazanan 31 proje arasında yapılan genel değerlendirme sonucunda 1915 Çanakkale Köprüsü projesi, 'Project of The Year  Yılın Projesi Ödülü'nü almaya hak kazandı.

 

Ödül, ENR tarafından dün online olarak düzenlenen törenle takdim edildi. Törene katılan 1915 Çanakkale Köprüsü CEO'su Mustafa Tanrıverdi, Öncelikle, bizi bu prestijli ödüle layık gördükleri için ENR ekibine ve değerli jüri üyelerine teşekkür ederim. Bu başarı, birçok kurum ve kişinin katkısı olmadan mümkün olamazdı. Bu vesileyle ilk olarak, değerli destekleri için Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü’ne, sağladıkları finansman için 25 uluslararası kredi kuruluşuna, üst düzey yönetim katkıları için proje ortakları DL E&C, Limak, SK ecoplant ve Yapı Merkezi'ne ve verdikleri emek için 30 binden fazla kahraman çalışana en içten teşekkürlerimi sunuyorum. Bölgenin daha hızlı gelişimi için inşa edilen, sahip olduğu özelliklerle rekorlar kıran bu köprü projesi, daha verimli lojistik ve Avrupa ile Türkiye arasındaki sınır ötesi ticaret aracılığıyla ülkenin ekonomik büyümesine çok önemli katkı sağlayacak dedi.

1915 Çanakkale Köprüsü, ENR'den kazandığı 2 ödülle, şimdiye kadar toplam 24 ulusal ve uluslararası saygın ödülün sahibi oldu. Köprü, zaman zaman maliyeti ile gündeme geliyor. Ayda 45 bin araç garantisi verilen köprüde ayda yaklaşık 5 bin civarında araç geçiyor. Geri kalan 40 bin aracın parası da her gün hazineden karşılanıyor.

Bünyamin Nami Tonka

Foto: Arşiv