Günlük 45 bin araç garantisi olan köprüden şimdiye kadar 13,5 milyon araç geçmesi gerekiyordu. Geçmeyen 11.7 milyon aracın parası ve geçen 1.8 milyon aracın 200 TL üzerinin parası da hazineden çıkacak.
Çanakkale Boğazı’nın bir birine bağlayan ve Türkiye’nin en büyük projelerinden biri olan 1915 Çanakkale Köprüsü, yap işlet devret modeli ile yapıldı. Özel sektör tarafından yapılan köprü, geçen yıl 18 Mart’ta düzenlenen törenle Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılışı yapıldı. Açılışı yapılan köprü için günlük 45 bin araç garantisi verildi.
Sosyal medyasında paylaşım yapan Ulaştırma Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu; ‘’1915 Çanakkale Köprüsü 18 Mart 2022'de hizmete açtık! Dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü Saatler süren yolculuklar 6 dakikaya düştü! 2022 yılında toplam 1,8 milyon araç kullandı.’’dedi.
Kısa bir hesaplama yapıldığında; köprü açıldığı günden bu yana 10 ay geçti. Bu oda 13.5 milyon araç yapıyor. Geçen süre içinde 1.8 milyon araç geçmiş. Köprüden araç geçse de geçmese de günlük 45 bin araç parası alınacak. Araç başı garanti edilen ise 15 Euro artı KDV. Bu da araç başı 17.7 Euro yapıyor. 10 aylık süre içinde hiç geçmeyen 11.7 milyon araç parası devlet garanti verdiği için köprüyü yapan firmaya ödemek zorunda. Hazine geçmeyen bu araçlar için 10 ayda 4.141.800.000 TL para verecek. Buna ek olarak geçen 1.8 milyon TL araç 200 TL’den geçtiği için bunun üzerini de yine devlet ödemek zorunda. Bu da eklendiğin Devletin ödediği miktar daha da artıyor. Hiç araç geçmeden 5 milyar TL civarında para yüklenici firmalara ödenecek.
Mehmet Güler