Troya Müzesi sosyal medya hesaplarından yapılan bilgilendirmeye göre; ÇOMÜ İletişim Fakültesi, İletişim Bilimleri Bölümü Öğr. Üyesi, Dr. Esmeray Karataş’ın DTCF Dergisi’nde yeni yayımlanan 'Stratejik İletişim Aracı Olarak Müzelerde Instagram Kullanım Analizi: Troya Müzesi Örneği’ isimli araştırması Troya Müzesi Instagram hesabı ile ilgili çok çarpıcı sonuçlar ortaya koydu.
Araştırmaya göre, Instagramda en iyi performans gösteren Türkiye’deki dört müze ile Troya Müzesi karşılaştırıldığında %92.8 ile Türkiye’nin en fazla etkileşim alan müzesi Troya Müzesi oldu.
Dünyadaki belli başlı müzeler ile Troya Müzesi karşılaştırıldığında ise Troya Müzesi yüzde %19,9 etkileşim oranı ile Hermitage Müzesi (%13,2), British Museum (%1.4), Metropolitan Sanat Müzesi (%1.7) gibi dünyanın marka değeri yüksek önemli müzelerini geride bıraktı.
Araştırma sonucuna göre; Troya Müzesi Instagram hesabı Türkiye’deki müzeler içinde haftalık etkileşim oranı en yüksek müze. Troya Müzesi Instagram hesabı Dünyadaki müzeler içerisinde haftalık etkileşim oranı en yüksek müze. Dr. Esmeray Karataş; “Bu bulgular ile Troya Müzesi’nin Instagram’ı stratejik iletişim aracı olarak kullanımı açısından diğer müzelere örnek teşkil edecek önemli bir müze konumunda olduğunu söylemek mümkündür” diyerek araştırmasını sonlandırdı.
Kaynak: Haber Merkezi