Düzgün zemin üzerine yapılmadığı için sık sık toprak kayması nedeniyle çatlamalar meydana gelen viyadük sorun teşkil etmeye devam ediyor. Viyadüğün bazı bölümleri yine çatlayınca bakıma alındı.
 
Çanakkale-İzmir yolu üzerine bulunan ve yıllar önce yapılan Erenköy viyadüğü sorunu devam ediyor. Hem yol hem de viyadüğün zemini zağlamlaştırılmadığı için bölgede sık sık toprak kaymaları meydana geliyor. Daha önce viyadüğün her iki tarafındaki yollarda yakmalar yaşanmıştı. Burada geniş bir çalışma yapılarak yol yeniden yapıldı. Buradaki kaymalardan sonra bu sefer viyadükte sorun çıkmıştı. Viyadüğün ayaklarının altındaki toprağın kayması sonucu viyadükte çatlamalar meydana gelmişti. Yıllar önce yaşanan bu sorun nedeniyle viyadük bir süre yine bakıma alınmıştı. Geçen süre içinde viyadükte yeni bir sorun çıkmaya başladı.
 
YİNE BAKIMA ALINDI
Viyadükte yeni çatlamalar medyana gelmesi üzerine yine bakıma alındı. Bağlantılarında çatlamalar oluşan viyadük Çanakkale yönüne kapatıldı, trafik tek şeritten veriliyor. Viyadük bakıma alındı. Orta ayaklarda oturma nedeniyle ana bağlantılarda sürekli sorun yaşandığını belirten ÇOMÜ Mühendislik Fakültesi eski hocalarından Prof. Dr. Doğan Perinçek, “Hemen hemen her yıl, göstermelik yama tamiri görüyor. Hatırlanacağı gibi yıllardır uyardık, her yağmur yağdığında viyadük ortasında; ayaklardaki oturma nedeniyle yağmur suyu birikiyor dedik; sanki hatalı inşaatı biz yapmışız gibi yetkili "yetkisizlerin" hışmına uğradık. Günah bize fatura edildi. Hatırlayalım; 2014 yılı öncesinde defalarca uyardım; Çanakkale - İzmir yolu çift  şeritli  yapılmaya başlandığında "bölgedeki kayalar heyelan oluşturma potansiyeli olan killi kayalar; inşaat sırasında  bile heyelan olabilir" dedik. Çanakkale karayolları ofisini ziyaret ettik; viyadük yapmayın tünel yapın önerisinde bulunduk. Kimse uyarılarımızı dinlemedi. 2014 yılı öncesinde viyadüğün Çanakkale tarafında ve daha sonrada viyadük üzerinde heyelanlar oldu. Viyadük üzerine ve ayakları üzerine tonlarca heyelan sonucu kayan toprak yığıldı. Tekrar uyardık; suçlular bizi doğru bilgiyi açıkladığımız için düşman ilan etti. Benden öncede; aklı başında konuyu bilen uzmanlar uyarmıştı. Ne onlar nede benim uyarılarım dikkate alındı.
Olan heyelanlar sonrasında;  binlerce yıl önce akıl kullanılarak yapılan mühendislik harikası Roma duvarında heyelan ile yamaç aşağı kayarak yok oldu. Binlerce yıl önceki mühendislik bilgisi ve deneyimini 2013-2014 yılında yol yapılırken kullanma becerisini hayata geçiremedik İşi ehline verme becerimizi kaybettik. Bu gidişle biz daha yüzlerce, zarar gören viyadük, yol, köprü haberi yaparız. Haberler gazete sayfalarında kalır ama aklımızı kullanmaktan uzak yaşam politikamızı sürdürmeye fütursuzca devam ederiz.
Kolay gelsin cennet ülkem. Seni cehenneme çevirmek için gayretlerimizi sürdürmeye devam edeceğimizden kuşkun olmasın.  Aramızda kavga etmeye devam edeceğiz ama bilimi kullanmayı asla aklımıza getirmeyeceğiz.”

“UYARIYORUM”
Bir deprem meydana gelmesi durumunda viyadükte çok zarar oluşacağını da belirten Prof. D.r Perinçek, şu uyarıda bulundu, “Viyadük devreden çıktığında alternatif ikinci bir yol var mı? Yetkiler; bu sorumun cevabını verebilirler mi? Dünyanın hiç bir ülkesinde 90 derece çıkış ve 90 derece ile çıkışı olan bir viyadük Yok.  Bu konuda Erenkoy viyadüğü belkide dünyada ilk örnek. 90 derecelik giriş ve çıkış nedeniyle ozelikle yükü ağır olan kamyonlar viyadukte sürekli kaza yapıyor. Bu kazalardan biride geçen hafta oldu. Kâğıt rülolar yüklü bir kamyon 90 derecelik viyadük girişini alamayıp kaza yaptı. Yetkili yetkisizlerin inşaa ettiği viyadüğün cezası  bu sefer de kağıt yüklü  kamyona kesildi. O zigzag viyadüğü yapmayı beceren sivri akıllılar, orada olan kazaların baş sorumlusu önce sizsiniz. Sonrada kazayı yapan şoförler” dedi.
 
Arzu Baladur