Çanakkale gündemi, Zonguldak’ta gelen haberle bir anda değişti. Son yıllarda kötü yönetim nedeniyle kentin gündeminden düşmeyen GESTAŞ, Zonguldak’ta yeni bir gemi yaptırmak için anlaşma yaptığı yönünden gelen haberler kenti hareketlendirdi. Ulusal ve Zonguldak’ın yerel basınında çıkan haberlere göre; Zonguldak’a giden GESTAŞ Genel Müdürü Mahir Sevinç, Ereğli ilçesi tersaneler bölgesinde faaliyet gösteren Ustaoğlu Gemi Tersanesi Çanakkale’de faaliyet gösteren GESTAS firmasına arabalı feribot yapımı için anlaşma sağladı.
 
ANLAM VERİLMEDİ
 
Bu yönde çıkan haberler kentte şok etkisi yarattı. Daha kısa süre önce 15 ayda 8 eski gemiyi borçla alarak boyatıp hatlara sokan GESTAŞ’ın yüklü miktarda borcu bulunuyor. Borçlanma yetkisi için uzun süre İl Özel İdare kapısında bekleyerek kapılar kapanmasına rağmen 8 gemi alınmasına da anlam verilmemişti. Parası olmayan şirketin borçla eski gemileri almasının bedeli şimdi çıkıyor. Plansız yapılan alım nedeniyle birçok hatta gemi sayısı yarıya indirildi ve boşa çıkan gemiler limanlara çekildi. Maliyetlerin artması ve ulaşımda yaşanan düşüş nedeniyle işleri kötüye giden GESTAŞ yönetiminin bunu öngörmeden yatırım yapması nedeniyle gelen tepkiler dinmeden yine plansız bir anlaşma yapıldığı haberlerde ortaya çıktı.
 
Bilindiği gibi Çanakkale Boğazı’nda GESTAŞ’ın yanında bir şirket daha ulaşımı sağlıyor. Çardak feribotları ile beraber yılladır denizdeki ulaşım sağlanıyor. Şimdi köprü de devreye giriyor. 26 Şubat’ta açılması kesinleşen 1915 Köprüsü’nün de devreye girmesi ile GESTAŞ’ın yükü daha da azalacak. Tam işi azalacağı dönemde GESTAŞ’ın yeni gemilere yatırım yapılmasına anlam verilmiyor. Çanakkalelileirn şirketi olan GESTAŞ’ın bu şekilde zarar uğratıldığı yönünde uzun süredir tepkiler yağıyor.
Tepkiler sadece yanlış yatırıma değil, aynı zamanda vatandaşların mağdur edilmesine de geliyor. Adalar, Eceabat ve Kilitbahir başta olmak üzere bir  çok hatta sefer sayılarının azaltılması nedeniyle vatandaşlar mağdur ediliyor.
 
Dilek Akşen