Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdürlüğü tarafından ‘Yerel Gazetelerde Dijital Reklamcılığın Geliştirilmesi’ eğitimi verildi. Gazetecilerin katıldığı eğitimde dijital reklamcılığın önemine vurgu yapılarak, fiziki gazetenin yanında dijital gazeteciliğin alt yapısının güçlendirilmesi istendi.
 
Dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de dijital gazetecilik hızla ilerliyor. Gazete baskısının gerekli olup olmadığı şu günlerde sıkça tartışılırken, BİK bu konuda önemli bir eğitim çalışması yaptı. İl genelinde bulunan ve BİK’e bağlı gazetelerden yetkililer Kolin Otel’de düzenlenen eğitimde aydınlatıldı. Eğitim programına, BİK Genel Müdür Yardımcısı Cavit Erkılınç, Balıkesir Şube Müdürü Gökhan Eren, Eğitim Danışmanı ve Gazeteci Cihat Zafer Demirel ve gazeteciler katıldı.

Programın açılış konuşmasını BİK Balıkesir Şube Müdürü Gökhan Eren yaptı. Eren, “Gazetelerde dijitale geçiş sürecini kolaylaştırmak ve resmi ilanla ayakta kalamayan sektörün reklam gelirlerini arttırmak için bir süredir on-line devam eden eğitimlerin yüz yüze yapılmaya başlandığını belirterek, reklamın önemine vurgu yaptı. Eren, “Sadece resmi ilanlarla çark dönmüyor” dedi.

YENİ DÜNYA DÜZENİ İÇİNDEYİZ
Daha sonra gazetecilerin karşısına BİK Genel Müdür Yardımcısı Cavit Erkılınç çıktı. Kurumun merkezden yönetim yerine, sahada olma misyonu ile sorunları çözme odaklı çalışmalar sürdürdüğünü belirten Erkılıç, “Yerel basını yaşatmak istiyoruz” ifadelerini kullandı. Erkılınç, “ Yeni dünya düzeni içindeyiz. Hem şanslıyız, hem şanssız. Bu dönemde her şey dijitalleşmeye geçiyor. Yerel basında dijitalleşmeli. Patates, soğan bile on-line satılıyor, bizler bu duruma isyan etmiyoruz, ayak uydurmaya çalışıyoruz” dedi.
 
SÜREÇ İYİ DEĞERLENDİRİLMELİ
Dünyada ve ülkemizde reklamcılığın doğuşu hakkında kısa bilgi veren Eğitim Danışmanı ve Gazeteci Cihat Zafer Demirel, konuşmasının büyük bölümünü günümüzde reklamların hangi alanlara kaydığını aktardı. Sunumlar eşliğinde bilgi veren Demirel, resmi ilan gelirlerinin yanı sıra gazetelerin internet sitelerini doğru ve etkin kullanarak dijital reklam gelirlerini artırmaları yönünde izleyecekleri yollar ve entegre sürecinin anlatıldı.

Tarihsel süreç içinde tüm değişimlerin sancılı olduğuna dikkat çekerek Eğitim Danışmanı ve Gazeteci Cihat Zafer Demirel, zamanında matbaanın bile kullanılmasına bir kesimin karşı çıktığını hatırlatarak, vizyonel bakışın ve öngörünün önemine vurgu yaptı. Yazılı basının devam etmesi gerektiğinin altını çizen Demirel, dijitale entegre yolunun mutlaka bulunması gerektiğini söyledi. Reklamın ne olduğunu, Türkiye’de reklamcılık alanında yapılan çalışmaları ve reklam sektöründeki duayen isimlerin yaptığı katkıları anlatan Demirel, “Reklam ihtiyacın olduğu değil, ihtiyacın oluşturulduğu bir olgudur. İzlediğimiz her reklam zihnimizde madenci teorisi ile iz bırakır. Habercilikte de iyi başlık ve doğru görsel önemlidir. Gazete beş bin satmasa da, beş bin tıklanabilir” dedi.

Gelecekte robot muhabirlerin de işlevsel olacağını belirten Demirel, “O zamana kadar insan kaynağını en donanımlı bir şekilde kullanmalıyız” dedi. Reklam gelirlerini arttırmak için takibin önemli olduğunu da söyleyen Demirel, “İlinizin adını arama motorlarında aratın. En çok Çanakkale’de ne aratılıyor? Truva Atı, Şehitlik gibi ise bu konuları işleyin” dedi.      
Eğitim sonunda katılımcılara sertifikaları takdim edildi.

Mehmet Güler