Çanakkale-İzmir karayolunun Adliye kavşağı ile Kepez çıkışı arasında uygulanan hız limitleri ve hız sınır bölgesi adeta işkenceye dönüştü. İşe gidiş ve döş saatlerinde şehirlerarası yol olmasına rağmen buradaki hız sınırı uygulaması nedeniyle uzun kuyruklar oluşuyor. Sorun nedeniyle vatandaşlar işine, öğrenciler ise okula geç kalıyor.
 
Çanakkale hızla gelişen ve büyüyen iller arasında. Merkezdeki yerleşme alanı da daha çok şehirlerarası yolun üst tarafına doğru kaydı. Daha önce Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) ve birkaç küçük yerleşim alanının bulduğu yolun üst kısmı bazı kurum binalarının buraya taşıması ile hızla gelişti. Adliye Sarayı’nın buraya taşındı. ÇOMÜ Hastanesi’yein buraya  getirildi. Aynı şekilde Çanakkale Devlet Hastanesi’de bu bölgeye kurulunca konut alanındaki yapılaşma da bu yönde ilerledi. Çanakkale’nin büyük bir kısmı artık buralardaki konutlarda kalıyor.

94 SANİYE KIRMIZI IŞIK
Şehirdeki yeni yapılaşma nedeniyle Çanakkale-İzmir yolu da bu  adeta şehir içinde kaldı. Yol şehir içinde kalınca yolda bir çok sınırlama da getirildi. Daha önce transit geçilen ve hız sınırı olmayan bölgeye birçok engel konuldu. İlk engel yeni adliye binasın olduğu kısım konuldu. Buraya konulan ışık, adeta bitmek bilmiyor. Şehirlerarası yol olmasına rağmen buradaki ışık 94 saniye kırmızı yanıyor. Bu ışıkta kurtulan, yeni bir engelle karşılaşıyor. Bu sefer yolda hız engelli ortaya çıkıyor. Buradaki hız sınırlaması Kepez girişine kadar devam ediyor.

HIZ SINIRINI AŞAN CEZAYI YİYECEK
İzmir yolu üzerinde bulunan Dardanel fabrikası karşındaki yaya geçidi yakınına ve Mehmet Akif Ersoy Devlet Hastanesine dönüş kavşağına Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) kuruldu. Kent merkezinde ve ana artellerdeki yol ayrım noktalarında, hız sınırlarına uyulması, trafik kontrollerinin daha sağlıklı yapılabilmesi için EDS kurulmuş durumda. ÇOMÜ Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanesi kavşağı ile Kepez’de bulunan Mehmet Akif Ersoy Devlet Hastanesine dönüş kavşağı arasında, hız sınırı uyarı tabelası olmasına rağmen buraya bir de hız sınır bölgesi eklendi. EDS’nin devreye girmesi ile araçlar burada konulan hız sınırına uymak zorunda. İki direk arasında ortalama hızı tutturmayan ceza yiyiyor.

UZUN KUYRUKLAR OLUŞUYOR
Bu engeller nedeniyle bölge yoğun trafiği kaldırmıyor. Okulların açılması ile burada trafik yoğunluğu kuyruğa dönüştü. Sabah işte gidiş ve dönüşlerde İstanbul trafiğini aratmayan bir kuyruk oluşuyor. Trafik kuyruğunda uzun süre bekleyen vatandaşlar isyana başladı.
ÇOMÜ’nün de Ekim ayında eğitime başlaması ile buradaki yoğunluğun daha da artacağını ifade ediliyor. Üniversite açılmadan önce buradaki hız sınırının kaldırılması isteniyor. Karayolları tarafından gidiş ve dönüş yolunun ortasında engelleyici tel örülmesine rağmen burada hız sınırının uygulamasının anlamsız olduğu belirtiliyor.
Arzu Baladur