Tamamı Çanakkalelilerin malı olan GESTAŞ’ta daha önceki iki müdür döneminde hem kasa doluydu hem de gemilerden sorun çıkmıyordu. Yeni müdürün gelmesi ile kasalardaki paralar da eridi, borçlanmak için İl Genel Meclisi kapısında beklenildi ve gemiler ise bir bir dökülüyor. Hem Bozcaada’da hem de Lapseki-Gelibolu hattında peş peşe meydana gelen gemi arızaları, şirkette işlerin yolunda olmadığı tartışmalarını da beraberinden getirdi.
 
Gestaş Deniz Ulaşım, 2006 yılı Ağustos ayında Çanakkale bölgesindeki iskeleler ve deniz ulaşımının özelleştirme kararıyla Türkiye Denizcilik İşletmeleri’nden (TDİ) Çanakkale İl Özel İdaresi’ne devriyle faaliyetlerine başladı. Şirketin yüzde 99.87’si Çanakkale İl Özel İdaresine ait.  GESTAŞ 6 hatta, 15 iskelede, 21 sayıda gemiyle, Çanakkale Boğazı, Gökçeada, Bozcaada ve Güney Marmara hattında, hizmet veriyor.
 
HASAN YÜRÜKÇÜ GESTAŞ’I BÜYÜTTÜ
Özelleştirmeden sonra kurulan GESTAŞ Deniz Ulaşım’ın ilk Genel Müdürü Hasan Yürükçü oldu. Çanakkaleli olan Yürükçü, şirketi en zor şartlardan alarak bugünlere kadar getirdi. Gemileri yeniledi, filosuna yeni gemiler kattı ve bu yatırımların yanında şirketi hem çok büyüttü hem de kasasına para koydu. 10 yıl gibi bir süre Genel Müdür olarak görev yapan Yürükçü’nün döneminde ne ulaşımda ne de gemilerde sorun çıktı.

VOLKAN USLU 40 MİLYON TL İLE BIRAKTI
Yürükçü’nün GESTAŞ’a kazandırdığı yükseliş ivmesini, 2016 yılında yerine gelen yine Çanakkaleli olan Volkan Uslu daha da yukarı taşıdı. Uslu döneminde de şirket hem kasasını doldurdu hem de ulaşımı sorunsuz şekilde yürüttü. Uslu’nun Çanakkale’ye ve şirkette kazandırdığı en büyük avantaj ise dolar üzerinde GESTAŞ’a kiralanan 4 büyük geminin kiraları doların yükselmesi ile artınca bunu dava açarak TL’ye çevirdi. Bu operasyon, şirkete büyük kazanç sağladı. Bu yüzden şirketin kasası da gün geçtikçe dolmaya başladı. Görevde kaldığı 4 yıl boyunca Uslu, 16 milyon TL nakit ve evrensel fon gelirleri ile 40 milyon TL’lik kasa ile görevi bıraktı. Uslu ayrılırken şu açıklama ile yaptıklarını özetledi; 4 yılda iskele ve gemilerimize 50 milyon TL’den fazla yatırım yaptık. 15 Eylül itibariyle kasamızda 16 milyon TL’den fazla nakit var. Kısa sürede gelecek evrensel fon geliriyle birlikte 40 milyon TL nakdimiz olacak. Hiçbir kamu ve vadesi gelen özel sektör borcumuz yok. Görev süresince Çanakkale’de ilk defa gerçekleştirdiğimiz Boğaz ve Şehitlik Turu, Küçükkuyu-Midilli Feribot Seferleri, Atatürk havalimanına Onur Air işbirliğiyle başlatılan Çanakkale-İstanbul Uçak seferleri, Adalarda Online Bilet Uygulaması gibi projelerde, Sefer Optimizasyonu ve TL üzerinden gemi kiralama gibi tasarruf çalışmalarını yaptık”
 
SEVİNÇ GELDİ ÇANAKKALELİLERİ UZDU
Volkan Uslu’nun istifasının ardından Ocak 2020’de dışarından Mahir Sevinç getirildi. Sevinç’in gelmesi ile GESTAŞ’ta işler bozulmaya başladı. Sevinç, gelir gelmez ilk iş olarak borçlanmak için İl Genel Meclisi kapısında beklemek oldu. Kasasında nakit 16 milyon ve genelde 40 milyon TL para ile şirketi devir alan Sevinç’in kısa sürede sınırsız bornçlanma için İl Genel Meclisi’ne başvurması çok tartışmıştı. O dönem İl Genel Meclisi çoğunluğu CHP’de olduğu için meclis üyeleri izin vermedi.

GEMİLER DÖKÜLÜYOR
Daha sonra Uslu, peş peşe gemiler almaya başladı. Çok eski olan ve kullanma ömrü doldurduğu tartışmalarına rağmen adrese teslim gemi alma ihalesi yaptığı gerekçesi ile çok tartışıldı. Kısa süre içinde peş peşe 8 gemi alındı. Alınan gemiler de bir bir dökülüyor. Yeni alınan büyük paralar ödenen gemiler, yapılan onarımlara rağmen vatandaşları ve araçları deniz ortasında bırakıyor. Uzmanlar, gemilerin onarım ile

GEMİNİN KAPAĞI AÇILMADI
 GESTAŞ, yıllarca Gelibolu-Çardak hattında Gelibolu Çardak Feribotları (GEL-ÇAR) firması altında Karasungur ismi ile kiralık olarak çalışan eski bir gemiyi satın aldı. Geçen yıl Temmuz ayında satın alınan gemi, daha sonra onarılmak üzere tersaneye bırakıldı. 8 ay gibi üzün bir süre tersanede baştan sona büyük paralarla onarılan gemiye “Bayramiç” ismi verildi.  GESTAŞ, 23 Ağustos’ta Bayramiç feribotuna ilişkin sosyal medya hesabından, “Yeni değil yepyeni... Tersane süreci tamamlanan Bayramiç gemimiz, baştan aşağı yenilendi ve yeniden hizmet vermeye başladı.  O eski halinden ise eser kalmadı...” şeklinde paylaşım yapmıştı.

VATANDAŞLAR ATLAYARAK KURTULDU
Bu paylaşımdan sonra Bayramiç gemisi, Geyikli- Bozcaada hattında hizmet veremeye başladı. GESTAŞ’ın yeni feribotu 2 Eylül tarihinde ‘Bayramiç’in saat 16.00 seferinde Bozcaada’dan Geyikli’ye hareket etti.  Hareketten kısa süre sonra feribotun kapağı arızalandı. Bir süre Geyikli iskelesine yanaşamayan Bayramiç feribotunda yolcular feribotun kapağı açılmayınca feribottan atlayarak iskeleye çıktı. Güvenlik önlemleri de alınmayınca vatandaşlar büyük tehlike atlattı. Çocuklar ve kadınların indirilmesi sırasında düşme tehlikeleri de atlatıldığı belirtildi.

KAPAĞI DENİZE DÜŞTÜ
Bozcaada’da meydana gelen olayın üzerinde kısa süre geçtikten sonra önceki gün Lapseki-Gelibolu hattında bir faciadan kıl payı dönüldü. GESTAŞ filosunda yer alan ve Gelibolu Lâpseki arasında hizmet veren ‘Avşa Adası’ isimli feribot, deniz ortasında halatları kopunca, kapak denize açıldı.  Durum fark edilince gemi durduruldu. Daha sonra Gelibolu İskelesi’ne geri dönen gemi, o halde, bir saatten fazla deniz üzerinde kalınca yolcular korku dolu anlar yaşadı. Sorunların bitmediği GESTAŞ’ta gemi arızaları da devam ediyor.
 
Mine Yel