Boğazın Gelibolu ve Lapseki yakasında inşasına devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü’nün çelik kabloları Kepez Limanına getirilerek liman gümrüklü sahasına indirildi. Devasa kablolar buradan köprünün bulunduğu alana nakledilecek.

Bir kentin kaderini değiştirecek olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün inşaatı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 18 Mart 2017 yılında temel atmasıyla başlandı. Büyük bir hızla yükselmeye devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ayakları Türk bayrağına sembolize eden kırmızı beyaz renklerde olacak.  Gelibolu'nun Sütlüce ve Lapseki'nin Şekerkaya mevkisinde yapımı devam eden köprüsünün orta açıklığı Cumhuriyetin kuruluşunun 100’üncü yılına özel 2023 metre olacak. Bu açıklık köprüye, 'dünyanın en uzun kuleler arası açıklığa sahip asma köprüsü' unvanını kazandıracak.

Geçtiğimiz Ağustos ayında 1915 Çanakkale Köprüsü'nün kesonları Gelibolu'nun Sütlüce ve Lapseki'nin Şekerkaya bölgelerinde batırıldı. Bu işlemin ardından her biri 800 ton ağırlığındaki bloklar yerleştirilmeye başlandı. Oldukça hızlı bir şekilde yükselmeye başlayan köprünün ayakları belirgin olmaya başladı. Ayrıca daha önce denizdeki büyük vinçle yapılan çalışmalar, kesona montajı tamamlanan çalışma platformu üzerinde yükselen büyük vinçler ile yapılıyor.  Kesonların üzerine konulmaya devam eden bloklarla birlikte köprü ayakları yükselecek. Tüm blokların konulmasının ardından Türk bayrağının renklerini alacak, 318 metrelik köprü kuleleri tamamlanacak. Çanakkale Deniz Zaferi'nin yıl dönümü olan 18 Mart'ı temsil eden 318 metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşı'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde olacak.

ÇELİK KABLOLAR KEPEZ LİMANINA GELDİ
Devam eden çalışmalar kapsamında 1915 Çanakkale Köprüsü’nde kullanılacak olan her biri rulo halinde ve birim ağırlıkları 115 ton olan çelik kablolardan oluşan, toplam 9 bin 500 ton yük Kepez Limanına getirilerek, liman gümrük sahasına indirildi. Çelik kablolar kısa süre içinde şantiye alanına gönderilecek.
 
Nazif Cemhan Şen