Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Osmangazi Köprüsü’nün zarar ettiği iddialarına ilişkin projenin 4 etaplı olduğunu ve 2017 sonunda biteceğini belirterek, “Beklediğimiz günlük ortalama 15 ile 20 bin araç geçişiydi, şuan ücretliyken ortalama 20 bin araç geçiyor. Projenin diğer etapları bittikçe 40 bine gelecektir. Köprünün geçiş garantisi günlük 40 bindir ama yıllık ortalamadan gidilecektir” dedi. 4,5 G teknolojisinin FETÖ darbe girişiminin bastırılmasındaki rolüne değinen Arslan, “Sayın Cumhurbaşkanımızın televizyonlara bağlanmasının yolu 4,5 G’ydi. 4,5 G olmasaydı o yayınlar olmayacaktı. Bu yüzden 5 G’yi de çok önemsiyoruz. 5G’nin geliştiricisiyiz, Koreliler'le çalışıyoruz ve ilk olacağız” diye konuştu.  
 
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, katıldığı televizyon programında Türkiye’nin ulaştırma proje ve politikalarını anlattı.  Bakan Arslan, Osmangazi Köprüsü’nün zarar ettiği iddialarına cevap verdi. Osmangazi Köprüsü’nün sadece körfezi 2 saatten 4 dakikaya indiren bir proje olmadığına dikkat çeken Arslan, “İstanbul’dan başlayarak İzmir’e kadar, oradaki 7-8 ilin, 30 milyon insanın yaşadığı coğrafyada ticaretin ve ekonominin büyümesi, ülkeye katma değer oluşturması ve bu katma değerden de 79 milyon insanın yararlanacağı bir projedir. Bu proje 4 etaplıdır, 2017 sonunda bitecek. Biz henüz 58 km’lik kısmını aştık. Beklediğimiz günlük ortalama 15 ile 20 bin araç geçişiydi, şuan ücretliyken ortalama 20 bin araç geçiyor, projenin diğer etapları bittikçe 40 bine gelecektir. Köprünün geçiş garantisi günlük 40 bindir ama yıllık ortalamadan gidilecektir. Bizim de beklentimiz 15 binden başlayarak proje ilerledikçe 40 bine çıkmasıydı” diye konuştu.
 
Türkiye üzerinden Asya ile Avrupa’yı birbirine bağlamamız lazım
Bakan Arslan, ulaştırma alanında yapılan projelerin sadece bulundukları bölgeye değil, ülke geneline hizmet ettiğini söyledi. Türkiye’nin Asya ile Avrupa, Balkanlar ile Kafkaslar, Kafkaslar ile Ortadoğu arasında köprü konumunda olduğunu hatırlatan Arslan, köprü olmanın yeterli olmadığını, Türkiye’nin coğrafi konumundan faydalanmak için projeler geliştirmesi gerektiğinin altını çizdi. Türkiye’nin 1 buçuk milyar insanın uçakla 3 saatte erişebildiği bir coğrafyada olduğunu, bu coğrafyada 31 trilyon dolarlık bir ticaret hacminin söz konusu olduğunu vurgulayan Arslan, “Siz bu pozisyonunuzdan yararlanmıyorsanız, coğrafi konumunuzun çok bir önemi yok. Türkiye’nin kuzeyinden Rusya üzerinden Avrupa ile Asya’yı bağlayan bir kuzey koridor var. Bir de Hazar’ın üzerinden ta Afrika’yı dolaşan bir güney koridor var. Biz ise bu iki koridorun arasında orta koridor dediğimiz Avrupa ile Asya’yı birbirine bağlayan koridor üzerindeyiz. Bu coğrafyadaki sadece taşımayla ilgili yıllık yaklaşık ticaret hacmi 75 milyar dolar. Bu, neredeyse Türkiye’nin yıllık bütçesinin yarısı kadar. Bu 75 milyar dolardan, az önceki 31 trilyon dolarlık ticaret hacminden yararlanmak için ulaştırma koridorlarını Türkiye üzerinden geçireceksiniz. Biz eğer Asya ile Avrupa arasında köprü konumundaysak, bu coğrafyada böyle bir ticaret hacmi söz konusuysa, işte orta koridoru anlamlı hale getirmemiz lazım. Türkiye üzerinden Asya ile Avrupa’yı birbirine bağlamamız lazım. Karayoluyla, demiryoluyla, havayoluyla, deniz yoluyla bu köprü konumundan faydalanmamız lazım. Tren Türkiye üzerinden geçti bir para, TIR Türkiye üzerinden geçti bir para… Bu insanlar geçerken masraf ediyorlar, alışveriş yapıyorlar.  Yükler limandan geçti bir para, uçak üstümüzden geçti para, havalimanınıza indi para… Böyle bir ana koridorun üzerindeyseniz, bunun etrafındaki ticaretin şekillenmesi, ekonominin büyümesi de buna bağlı olarak ülkenizi güçlendiriyor. Siz Avrupa’nın herhangi bir ülkesindeki ticaret erbabını Türkiye üzerindeki ulaştırma koridoruna mahkum ederseniz, ulaştırma koridoru onu Orta Asya’ya götürüyorsa, ülkeler arasındaki rekabette onların ticaret erbabı o zaman sizin ülkenizi savunuyor. Kendi idarecilerine diyor ki ‘Türkiye’de huzur lazım.’ Sizin istikrarınız, o ülkenin ticaret erbapları için de önemli” değerlendirmelerinde bulundu.
 
 
Karayolu projeleri


Kaynak: İHA