Spor

Yükseklik korkusunu böyle yeniyorlar

Amatör olarak tırmanış ve iniş yapmak üzere kurulmuş ve gönüllülük asasına göre hareket eden 'Yerden Yüksek' adlı grup yükseklik korkusu olan ve bu sporu merak eden herkese hitap ediyor.

'Yerden Yüksek' adlı grup 2017 yılında kuruldu.  Amatör olarak tırmanış ve iniş yapan bu grup, profesyonel ekipmanlar ve güvenlik önlemlerine özellikle dikkat ederek çeşitli dağcılık faaliyetleri düzenliyor.  Herhangi bir ücret karşılığı olamadan ve gönüllü kişilerden oluşan bu grup, genellikle Atikhisar  Barajında bulunan rotalı ve rotasız kayalarda sıklıkla faaliyetler gerçekleştiriyor. Bunun yanı sıra Kayadere Köyü, Assos, Geyikli gibi farklı yerlere etkinlikler yapıyor. Amatör olarak tırmanış ve iniş yapan 'Yerden Yüksek' grubunun 30 civarında üye sayısı bulunuyor. Tırmanışların yan sıra 15-20 metrelik köprülerden örümcek inişleri de yapılıyor. Yapılan bu faaliyetlerden sonra grup lideri tüm katılımcılara etkinlik bazlı olmak koşuluyla, 10 üzerinden notlar veriyor. Bu güncel notlar zorluk derecelerine göre faaliyetlerdeki rotalara kimlerin katılabileceğini belirliyor. Grup üyeleri genellikle Üniversite öğrencileri ve çalışanlardan oluşuyor. Ayrıca grup tırmanış, iniş faaliyetleri dışında olta balıkçılığı,  yürüyüşler ve keşif gezileri gibi çeşitli faaliyetlerde gerçekleştiriyor. Grubun amacı olarak ise yükseklik korkusu olan ve bu sporu merak eden herkesle bu duyguları paylaşabilmek olarak gösteriliyor.

BENİM YÜKSEKLİK KORKUM OLMASINA RAĞMEN BU SPORU YAKLAŞIK 2 SENEDİR

Yerden Yüksek adlı grubun lideri olan Kerem Mis, bu faaliyetleri amatör olarak yaptıklarını söyleyerek, “Benim liderliğimde Tolunay isimli bir arkadaşımın yardımcılığı ile gruptaki faaliyetleri kurucu İlhan beyin bize devretmesi sonrası yürütmeye devam ediyoruz.  Profesyonel ekipmanlar ve güvenlik önlemlerine ayrıca etkinlik sonuna kadar tüm kurallarımıza aynen uyulacak şekilde faaliyetleri yürütüyoruz. Üye sirkülasyonunun sürekli olduğu,  kendimiz keşifler yaparak uygun rotalar belirleyip yahut önceden tespit edilmiş bilinen noktalarda faaliyet yapıyoruz. Benim yükseklik korkum olmasına rağmen bu sporu yaklaşık 2 senedir yapıyorum ve her seferinde aynı hazzı yaşıyorum. İlk defa deneyen arkadaşların heyecanlarını paylaşmak ayrı bir keyif veriyor bize. Amatör olarak kendi arkadaşlarımızdan oluşan gönüllü bir grubuz. Ücret karşılığı veya profesyonel bir hizmet vermiyoruz. Yol yemek gibi masrafları bölüşüp,  bir aile üyelerinin birlikte pikniğe gitmesi tadında aktiviteler yapıyoruz. Profesyonel dağcı değiliz,  amatör olarak bu işi yapıyoruz.  Gerektiğinde profesyonel dağcı dostlarımızdan destek alıyoruz.” İfadelerini kullandı.