Daha sık kullanılmaya başlandı. Enflasyonun etkisiyle alım gücü azalıp köprü geçiş ücretlerine zam yapılmayınca geçişler daha ekonomik ve ucuz olmaya başladı...

Daha sık kullanılmaya başlandı. Enflasyonun etkisiyle alım gücü azalıp köprü geçiş ücretlerine zam yapılmayınca geçişler daha ekonomik ve ucuz olmaya başladı... Köprü geçiş ücretleri gerçek anlamda neredeyse %60 daha ucuzlamış oldu... Hele, Malkara kavşağına kadar gidişlerde  Keşan üzerinden gidişe göre daha ucuza gelmekte... Yaklaşık elli kilometre daha kısa... Bu da yakıt harcamalarında en az yüz lira daha az harcamak demek... Böylece bölünmüş yol ücreti dışında cebinizde yirmi iki lira elli  kuruş daha fazla kalıyor... Köprü ücreti ve gemi ücreti karşılaştırıldığında, artan para da düştüğünde köprü geçişlerinde elli lira fazla ödemiş oluyoruz. Tekirdağ'a gidiş eskiden üç saat kadar sürüyordu. Şimdi doksan dakika gibi bir sürede Tekirdağ' da olmak mümkün... Zamandan da tasarruf yapmış oluyoruz...
Şimdi, temmuz ayına kadar oluşacak enflasyon da düşünüldüğünde, temmuzdaki maaş zamlarıyla alım gücü açısından, köprü geçişlerine bir zam yapılmazsa, geçişler daha da ucuz hale gelecektir... Ben, köprü geçişlerini yüz elli lira yapın, demiştim. Yani sürümden kazanılsın istemiştim... Öyle yapılsaydı, alm gücümüze göre daha makul seviyede bir ücret ödemiş olurduk...
Enflasyon, yetkililerin yapmadığını, yapamadığını yapmış oldu...
Bu yıl geçen araç sayısı iki milyon iki yüz bin olmuş... Aynı ücretlendirme devam ederse iki yıl sonra köprü geçişleri müteahhit firmaya ödenecek parayı karşılamış olacak...
Benim dikkatimi çeken bir diğer husus, köprü kule ayaklarına Seyit Onbaşı'nın kaldırdığı mermi   örneklerinin köprü ayakları üzerine, söz verildiği gibi, konmuş olması. Güzel de olmuş...
Bir de, köprü geçiş şeritlerinde bir yıldır bitmeyen tamir ve tadilat uygulamaları hâlâ devam ediyor... Güzel işler yapıyoruz;ama, hep yarım... İşlerimizi hep daha sonra tamamlıyoruz... Yani, göç yolda düzelsin, tavrı... Bu işleri de bitirin... Daha güzel bir köprü geçişi yaşamış olalım...
Ha!
Köprüden geçmeden sadece Malkara-Gelibolu otobanını kullanıp tünellerden geçerek Eceabat'tan veya Kilitbahir'den Çanakkale 'ye geçiş de çok güzel... Sürücüler için bir mola süreci... Temiz hava, Boğaz manzarası, tarihi dokuları görüp fotoğraflama da ayrı bir zevk!
Tercih sizin...
Çanakkale' ye planlanmış yatırımların, ulaşım açısından bitirilmesi de güzel bir duygu. Emeği geçenlere çok teşekkür ederim... Yıllarca, haydi bitsin artık, diye tenkit ettik. Bitince de teşekkürlerimizi iletiyoruz...
Çanakkale, güzel bir şehir... Ülkemizin her yeri gibi... Ama, Çanakkale bir başka güzel... Bizim, sevdamız Çanakkale...
Kim, onu güzelleştirirse sevgimizi kazanır...
Emeği geçenlere bir kez daha çok teşekkür ederim...
Var olun!
Bilgi edinmeniz dileğiyle...
******
Düşünmeye, okumaya, yazmaya ve konuşmaya devam...