Şehir merkezinden geçen Sarıçay üzerine DSİ tarafından yaptırılan 4. Köprü’de birçok eksiklik ve hatalar göze çarpıyor. Köprünün çok alçak yapılması ve su havzasında 3 ayağın bulunması olası bir sel tehlikesine davetiye çıkartıyor. Karadeniz bölgesinde dağdan gelen çalı çırpıların köprü alt kısmını doldurması ile yaşanan felaketin benzerinin de burada yaşanmasından korkuluyor. Yeni biten köprünün korkuluklarının kaynak yerlerinin düzgün yapılmaması, korkulukların zemine bağlayan cıvataların bulunmaması, su giderinin asfaltlanması ve sonradan çökmesi ile oluşan çukurlar tepkilere neden oldu.

 

Atikhisar barajından gelip Çanakkale Boğazı’na akan Sarıçay, ulaşımı engelleyen faktörlerin başından geliyor. Sarıçay üzerine şimdiye kadar üç köprü yapıldı. Şehir merkezinde İnönü caddesi, Atatürk caddesi ve Troya caddesi üzerindeki köprüler ile kentin her iki yakasının ulaşımı birleştirildi. Çanakkale hızla gelişince bu köprülerin yetmediği görüldü.

Özelikle şehrin cezaevi bölgesine ve diğer taraftan da havaalanı bölgesine kayması ile bu bölgedeki trafik de Troya caddesi ve köprüsünde yapılmak zorunda kalındı. Bu bölgelerde yaşayan vatandaşların çayın bir tarafına geçmesi için Truva köprüsünü kullanmak zorunda kalıyordu. Bu da hem Truva köprüsünde hem de buradaki yolda yoğunluk oluşturuyordu.

Sanayi bölgesi ve cezaevi civarında hızla gelişen konutlarda yaşayan vatandaşlar, Adliye, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi ve bu bölgedeki yerlere gitmek için aşağıya gelip Truva köprüsünden geçip yine havaalanı yanındaki yola girip gidiyordu. Bu da hem zaman hem de yakıt kaybına yol açıyordu. Vatandaşlar Havaalanı yanından karşıdaki sanayi bölgesine bir köprü yapılmasını defalarca dile getirdi. Çıkan haberler üzerine Çanakkale Belediyesi buraya bir köprü yapılabileceğini belediye meclisinde dile getirdi fakat devamını getirmedi.

DSİ YAPTI

 

Bunun üzerine Devlet Su İşleri (DSİ) burada köprü yapılması için çalışma başlattı. İlahesi yapıldı. Bölgeye demirler getirildi ve demirler bağlandıktan sonra aylarca bekletildi. Vatandaşların sık sık dile getirmesi üzerine çalışma geçen yıl Eylül ayında başladı. Daha sonra köprüde çalışmalar hızlandı. Daha sonra köprünün bağlantı yolları da Çanakkale Belediyesi tarafından yapıldı. Köprünün sanayi tarafından kavşak yapıldı.

 

AÇILIŞI YAPILMADAN KÖPRÜ TRAFİĞE AÇILDI

2 bin 350 metre uzunluğundaki köprü, Çanakkale şehir merkezinde yaşayan vatandaşlar için bu köprü çok büyük önem taşıyor. Bu yüzden köprünün dört gözle açılması bekleniyordu. Bu önemli projenin seçimlerden önce düzenlenecek törenle açılması bekleniyordu. Çünkü köprünün inşaatı seçimlerden önce bitmişti. Seçimler bitti yine köprü açılmadı. Herşeyi biten köprünün açılmamasını vatandaşlar da merak ediyordu. Görkemli bir açılışla köprünün trafiğe açılması beklenirken, sesiz sedasız trafiğe açıldı. Bu kadar önemli bir projenin tören düzenlenmeden açılmasına ise anlam verilmedi.

YENİ TEHLİKE

Kısa süre önce açılışı yapılan köprüden geçenler, köprüdeki tehlikeyi de farketti. Köprü, su havzasına konulan 3 ayak üzerine inşa edilmiş. Havza içinde 3 ayağın olması su akışını engelliyor. Ayrıca köprü çok alçak yapılmış. Diğer 3 köprü ile kıyaslandığında çok alçak. Bu sorun da yoğun yağışlarda tehlike oluşturacak. Kentin üst kısımlarından yağışların getireceği taşkınlar bu köprünün altını doldurup kapatabilir. Bu sorunu Karadeniz bölgesinde sık sık görüyoruz. Köprü altı kapandığı taktirde çaydan gelen su köprünün her iki tarafına taşacak. Bu da hem Barbaros mahallesi hem de sanayi sitesinden kordona kadarki bölgeyi su basabilir. Daha önceki yıllarda bu bölgede aynı şekilde bir sel felaketi yaşanmış.

 

KÖPRÜ EKSİKLİKLERLE DOLU

Köprünün sadece alt kısmında değil üst kısmında da sorunlar çok. Köprünün kenarına konulan uyarıcı levha düşmüş. Birkaç gün önce açılan köprünün, korkuluklarında ise tam bir işçilik rezaleti yaşanıyor. Korkuluk demirleri bir birine denk getirmeden kaynak yapılmış. Bunu görenler bu kadar acemice bir çalışma olmadığını sosyal medya hesaplarına paylaştıkları fotoğraflarla dile getiriyor. Bir diğer sorun ise köprünün üstündeki suyu tahliye edecek deliklerin bazıları mazgal yerleştirmeden asfaltlanmış. Buradan geçen araçların tekerli bu asfaltı aşağıya itince kocaman delik ortaya çıkmış. Çanakkale için bu kadar önem arzeden köprünün bu kadar eksiklilerle apar topar açılmasına anlam verilmiyor.

 

Mehmet Güler