Çanakkale boğazı ve adalara araç ve yolcu taşıma hizmeti yapan GESTAŞ, Çanakkale Boğazı’nda tek rakibi olan GEL-ÇAR feribotlarının müşterilerini engellemek için karayoluna diktirdiği ışıklı tabela ile araçları Gelibolu yerine Eceabat’ta yönlendirdiği iddia ediliyor. İstanbul’dan Çanakkale yönüne gelen araçlar Gelibolu ilçesine girmeden “Eceabat akıcı, Gelibolu yoğun” uyarı yazısı ile karşılaşıyor. Her saat aynı duran bu yazı nedeniyle araçların Gelibolu yerine Eceabat’a gittiği ve Eceabat’ta yoğunluk oluştururken Gelibolu’da ise feribotların boş kalktığı belirtiliyor.
 
Çanakkale Boğazı, deniz ulaşımında çok kilit noktalardan biri. Daha önce boğaz hattında GESTAŞ ile beraber 2 firma daha hizmet veriyordu. GESTAŞ, Çanakkale ile Kilitbahir arasındaki feribotları da bünyesine katınca boğaz hattında tek rakibi Gelibolu ilçesi ile Lapseki’nin Çardak beldesi arasında hizmet veren GEL-ÇAR feribotları kaldı. İddiaya göre;  Özel şirkete ait olan bu feribotların GESTAŞ tarafından zarara uğratmaya çalışıyor.
Gestaş ile Gel-Çar Avrupa yakasında Gelibolu ilçesindeki iskeleyi ortak kullanıyor. Özel idareye ait olan bu iskelede GESTAŞ, Çardak feribotlarının iki olan iskele sayısını bire indirmesi ile tartışma başlamıştı. Ardından iskelede her yarım saate bir feribot kalkışları da 45 dakikaya çıkarılması ile iki şirket arasındaki tartışma daha da büyüdü.
 
SÜRÜCÜLER YANLIŞ YÖNLENDİRİLİYOR
İstanbul yönünden gelip Çanakkale boğazını geçmek isteyen araçlar iki noktadan birinden geçmesi gerekiyor. Bu noktalardan biri Eceabat-Çanakkale güzergahı, diğer nokta ise Gelibolu-Lapseki ve Çardak güzergahı. Eceabat Çanakkale arasında sadece Gestaş feribotları hizmet veriyor. Gelibolu Lapseki arasında ise hem Gestaş hem de Gel-Çar feribotları hizmet veriyor. Gelibolu güzergahını seçen sürücüler için burada iki seçenek var, Gestaş ve Gel-Çar Eceabat güzergahını seçen sürücüler ise sadece Gestaş feribotları ile geçmek zorunda.

İddiaya göre;  Gestaş, araçları Eceabat’a yönlendirmek içi Gelibolu girişine ışıklı tabela koydu. Tabelada ““Eceabat akıcı, Gelibolu yoğun” yazısının her saat yandığı bu yüzden araçların Eceabat’a yönlendirdiği belirtiliyor. Bu yönlendirme nedeniyle Eceabat’ta araç yoğunluğu oluşurken, Gelibolu iskelesinin ise boş kaldığı ifade ediliyor. Ayrıca bu yanlış yönlendirme nedeniyle GESTAŞ rakibi olan Gel-Çar’ın olası müşterilerinin de Eceabat’a yönlendirilerek haksız kazanç sağladığı ifade ediliyor.
 
TAMAMI ÇANAKKELİLERİN MALI
Tamamı Çanakkalelilerin malı olan Gestaş Deniz Ulaşım, 2006 yılı Ağustos ayında Çanakkale bölgesindeki iskeleler ve deniz ulaşımının özelleştirme kararıyla Türkiye Denizcilik İşletmeleri’nden (TDİ) Çanakkale İl Özel İdaresi’ne devriyle faaliyetlerine başlamıştır.

Şirketin yüzde 99.87 hissesi, Çanakkale İl Özel İdaresi’ne ait. 6 hatta, 15 iskelede, dönemsel olarak değişen 16 ila 21 sayıda gemiyle, Çanakkale Boğazı, Gökçeada, Bozcaada ve Güney Marmara hattında, kaliteli hizmet anlayışı ve müşteri memnuniyeti odaklı yaklaşımımızla araç ve yolcu taşımacılığını yürütüyor.
 
Arzu Baladur