Reklam

Kasım-aralık ayında neler yemeliyiz?

Herşeyi mevsiminde tüketmemiz gerektiğinden geçtiğimiz köşe yazılarımda bahsetmiştim. Bu köşe yazımda da sizlere her ne kadar kasım aynının sonlarına gelsek de, kasım ve aralık ayında yememiz gereken

177 0

TUBA DEMİRTAŞ

TUBA DEMİRTAŞ

Herşeyi mevsiminde tüketmemiz gerektiğinden geçtiğimiz köşe yazılarımda bahsetmiştim. Bu köşe yazımda da sizlere her ne kadar kasım aynının sonlarına gelsek de, kasım ve aralık ayında yememiz gereken meyve ve sebzelerden bahsetmek istedim. Bağışıklık sistemimizi güçlendirecek bizi sapa sağlan güçlü kılacak besinlerimize gelecek olursak;
 
Meyveler: Mandalina, portakal, greyfurt, limon, elma, armut, muz, kivi, ayva, nar, balkabağı, muşmula.
 
Sebzeler: Yer elması, kereviz, pırasa, beyaz lahana, kırmızı lahana, brüksel lahanası, pazı, kırmızı turp, karnabahar, havuç, ıspanak, şalgam, pancar.
Yemişler: Kestane
 
Mandalina: Bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Yeni hücrelerin oluşumunu destekliyor. Kansere kalkan oluyor. İştah kontrolünü sağlıyor. Yüksek kan basıncını önlüyor. Kemik erimesine karşı etkili. Yaraların daha hızlı iyileşmesine katkı sağlıyor.
 
Portakal: Şeker hastalığı tedavisinde kullanılır. Cilt yaşlanmasını engeller. Böbrek taşı oluşumunu engeller. Kansızlık tedavisinde kullanılır. Bağışıklık sistemini güçlendirir. Kan basıncını dengeler. Kötü kolesterolü düşürür. Kalp sağlığı için birebirdir.
 
 
Nar:  Bol miktarda C vitamini, polyphenol, demir, potasyum içerir ve bağışıklık sistemini kuvvetlendirir. Ayrıca kolestrol ve şekeri dengeleyen nar, kanser hücrelerinin gelişmesine engel olurken, kalp sağlığının korunmasında da yardımcı olur.
 
Balkabağı : Yüksek lif içermesi kabızlığı önlemeye yardımcıdır. Göz sağlığı, hücre ve deri yenilenmesinde etkilidir. Çok güçlü bir antioksidandır. Kanser hastalıklarına karşı koruyucu etki gösterir.
 
Yer Elması: Yüksek A ve B vitamini içerir. Afrodizyak etkisi bulunur. Sinir sistemini korur. Halsizlik ve yorgunluğu azaltır. Sindirim sistemini düzenler.  İdrar söktürücüdür. Mide ağrılarını hafifletir. Bağışık sistemini güçlendirir.
 
Kereviz: Kötü ve yüksek kolesterolü önler. İltihaplanmaya karşı vücudu korur. Sindirim sistemine iyi gelir. Kalp damar hastalıklarına karşı koruyucudur. Kanserden korunmaya yardımcı olur. Mideyi korur.
Karaciğer sağlığını korur. Gut ve osteoartrit ağrılarını azaltır.
 
 
Karnabahar: Sindirimi düzenler, zararlı bakterileri vücuttan atar. Yüksek oranda A vitamini içerir. ...
Sinir sistemindeki hücreleri yeniler. Stres ve depresyon riskini azaltır. Karnabahar suyu beyin sağlığını korumaktadır. Regl sancılarına iyi gelir. İdrar yolu enfeksiyonlarını iyileştirir.
 
Havuç: Doğal A vitamini kaynağı olduğu için göz sağlığını, görme gücünü artırır. Kemik bozuklukları ve osteoporoza karşı etkilidir. Potasyum ve posa içeriği ile kolesterole, hipertansiyona karşı savaşır. Safra kesesi ve karaciğer enzimlerini düzenlenmesi üzerinde çok etkilidir.
 
Kestane: Yüksek ateşi düşürmeye yardımcıdır. Sakinleştirici özelliği ile stres ve depresyon gibi sorunların önüne geçer. Hücrelerin erken yaşlanmasını engeller. Detoks özelliği vardır.
Vücudu toksinlerden arındırır. Yüksek miktarda selenyum ve B1, B2, E vitaminleri içerir. Mide hastalıklarını hafifletir.
 


Etiketler; #neler yemeliyiz
Yorum Ekle
İsim
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.