Bol bol su için

Su başta insanlar olmak üzere tüm canlıların hayati fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için gerekli bir içecektir.

248 0

Tahir Saltık

Tahir Saltık

Su başta insanlar olmak üzere tüm canlıların hayati fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için gerekli bir içecektir. Su içmenin faydaları bildiğiniz gibi saymakla bitmez. Ama bizler genelde kış aylarında çok fazla su içmiyoruz. Daha çok yaz aylarında suyu bolca tüketiyoruz. Yetişkin bir erkeğin vücut ağırlığının yaklaşık %60’ı, çocukların %65-75’i ve kadınların ise vücut ağırlığının %50’lik kısmı sudan meydana gelir. Yaş arttıkça vücuttaki su oranı azalır ve yağ dokusu artar. Bu haftaki köşe yazımda sizlere düzenli su tüketmenin bize sağladığı faydalara değinmek istedim. Keyifli bir hafta geçirmeniz diliyorum.
 
Düzenli Su İçmenin Faydaları Nelerdir?
Ağız kokusunun önlenmesine yardımcı olur.
Saçın sağlıklı bir şekilde uzamasını sağlar.
Saç köklerinde meydana gelen kepekleri önler. Ayrıca uçlarda kırık oluşmasını engellemesi su içmenin saça faydaları arasındadır.
Düzenli spor yapanlarda oluşabilecek kas spazmlarını ve kramplarını önler.
Beyin fonksiyonlarının düzenlenmesinde önemli görevleri vardır.
Dikkat bozukluğu, unutkanlık gibi problemleri engeller.
Beyin dokusunun yaklaşık %85’i sudan oluşur.
Beyin dokusunda bulunan suyun azalması stres ve depresyona neden olabilir.
Düzenli su içmek stresi ve anksiyeteyi önler.
Ayakta içilen su midede fazla beklemeden direkt on iki parmak bağırsağına gider.
Oturarak su içmenin faydaları ise daha fazladır.
Bu pozisyonda içilen su midede birikir ve mide asidiyle birleşerek hem mikropların öldürülmesine hem de besinlerin daha kolay sindirilmesine yardımcı olur.
Hamilelik döneminde su içmenin faydaları da oldukça fazladır.
Annede oluşan fazla ödemin dışarı atılmasını sağlar.
Ayrıca fetüsün yaşadığı plasentanın neredeyse %90’ı sudan oluşur.
Düzenli su tüketimi plasentanın gelişimini olumlu etkiler ve bebeğin daha rahat hareket etmesine yardımcı olur.
Emziren annelerin ise süt yapımını kolaylaştırır.
Sabahları sıcak su içmenin faydaları arasında bağırsak hareketlerini düzenlemesi, kuru ya da tahriş olmuş boğazları yumuşatması ve mide kaslarını rahatlatarak krampları önlemesi yer alır.
Soğuk su içmenin faydaları arasında ise metabolizma hızını arttırması, mide ağrılarına iyi gelmesi sayılabilir.
Çok su içmenin faydaları olduğu kadar zararları da vardır.
Günde 7 litrenin üzerinde su tüketmek hayati tehlikelere ve su zehirlenmesine yol açabilir.
Aşırı su tüketimi sonucunda kalp, böbrek, beyin gibi organlarda sodyum miktarı azalır ve felç durumu gözlenebilir.
kaynak: www.nefisyemektarifleri.com
 


Etiketler; #tahir saltık
Yorum Ekle
İsim
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.