Her şeyi mevsiminde tüketelim

Eylül ayının yavaş yavaş sona erdiği şu zamanlarda ekim ayı da bize bir yandan göz kırpmaya başlıyor.

208 0

TUBA DEMİRTAŞ

TUBA DEMİRTAŞ

Eylül ayının yavaş yavaş sona erdiği şu zamanlarda ekim ayı da bize bir yandan göz kırpmaya başlıyor. Eylül ayında mürdüm eriği, kavun, karpuz, incir, üzüm ve kızılcık. Sebzelerden ise patlıcan, mısır, pazı, biberiye, barbunya fasulyesi, mantar, kabak, dolmalık biber ve kırmızı biber gibi meyveleri tükettik bolca. Şimdi de sizlere ekim ayında yetişen bazı meyve ve sebzeleri yazacağım ki hazırlıklı olup herşeyi mevsiminde  ve taze taze tüketelim.
 
Meyveler:
Mandalina, mürdüm eriği, elma, armut, muz, incir, üzüm, hünnap, kızılcık, nar
 
Sebzeler:
Yer elması, pırasa, lahana, kıvırcık salata, kırmızı turp, karnabahar, havuç, mantar, patlıcan
 
Yemişler:
Ceviz, kestane
 
Yeşillikler:
Marul, roka, soğan, nane, tere, maydanoz, dereotu, fesleğen.
 
Bunlardan bazılarıdır. Tabi nedir bunların faydaları onlarında bazılarına yazmak istiyorum;
 
Mürdüm eriği:
Vücut direncini artırır! İçeriğindeki yüksek orandaki C vitamini sayesinde özellikle mevsim geçişlerinde karşılaşılan enfeksiyonlara karşı vücudu korur. Bağışıklığı güçlendirirken daha zinde hissetmenizi sağlar. Kan yapıcı özelliği olduğu bilinen mürdüm eriği, tansiyon ve kötü kolesterolü düşürücü etki gösterir
 
Hünnap:
Antioksidan ve C vitamini kaynağı olan Hünnap bağışıklık sisteminde güçlendirici etkiye sahiptir. Bağırsak sorunlarına iyi gelir ve kabızlığı tedavi eder. - Kalp-damar sağlığına da iyi geldiği bilinmektedir. - Hünnap özellikle içinde bulunan yüksek magnezyum oranından dolayı kas ve kemik ağrılarına da iyi gelir.
 
Kırmızı Turp:
C vitamininden zengin turp, hem soğuk algınlığından koruyor hem de kıkırdağı oluşturan kolajenin yapılmasını sağlıyor. Kırmızı turp E, A, C, B6, K vitaminlerini içeriyor. Ayrıca antioksidan, lif, çinko, potasyum, magnezyum, bakır, kalsiyum, demir ve manganez bakımından da zengin.
 
Yer Elması:
Sindirim sorunlarına yardımcı olabilir.Kolesterolü kontrol altına alır.Kan basıncını düşürür. Kolon kanserini önler. Zararlı serbest radikalleri temizler. Kabızlığı önler. Sağlıklı kemikler.
 
Roka:
Sağlık bakımından oldukça faydalıdır. Bununla beraber; kalbi korur, göz sağlığını iyileştirir, kanser riskini azaltır, kiloyu kontrol altına alır, sindirime yardımcı olur, kan basıncının kontrol edilmesine katkısı vardır, şeker hastalığını önler, sağlıklı kemikler adına kalsiyum ve K vitaminine sahiptir.
 
Dereotu:
Sindirim sistemine iyi gelir. Uyku problemini çözer.Anne sütünü arttırır. Kemik gelişimini destekler.
Metabolizmayı hızlandırır. Gaz sorununu giderir. Regl düzensizliklerini dengeler.
 
Ceviz:
Metabolizmayı iyileştirir. Ceviz, vücuda bakır, kalsiyum, demir, selenyum, çinko gibi mineraller sağlar. Büyüme ve gelişme, sindirim ve nükleik asit sentezi gibi metabolik aktivitelere katkıda bulunur. Cevizin faydaları düzenli tüketildiğinde artar ve bağışıklık sistemini güçlendirir.
 


Etiketler; #tuba demirtaş
Yorum Ekle
İsim
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.