Çanakkale Boğazı'ndaki tarihi batıklar, su altı ekosistemine faydasının yanı sıra dalış severlerinde cazibe merkezi haline geleceğini belirten Turizm Profesyonelleri Başkanı İş Adamı Aşkın Değirmenci, “Yapay resif alanları haline gelen batıklar, aynı zamanda nesli tükenmekte olan kırmızı mercanlara da ev sahipliği yapıyor. Bizler tanınmış bir çok dalgıçlığa ilgi duyan sanatçı ve sosyal medya fenomenini Çanakkale’ye davet edip önce bir after party ile tanıtım yapacağız. Deneyimli gazeteci ve sosyal medyada ciddi bir takipçisi olan gazeteci Savaş Uğurlu’dan bu ünlüler ve fenomenlerin Çanakkale’ye gelmesi için destek alacağız. Amacımız bu önemli toprakların uluslararası platformlarda tanıtımına geniş bir şekilde katkı sağlamak.
 
İngiltere'de 1865'te yolcu taşımacılığına yönelik inşa edilen ancak donanmanın emrine verilerek Çanakkale'de çıkarma görevlerinde sahilleri aydınlatmada kullanılan SS Milo, muharebelerde 26 Ekim 1915'te betonla doldurulup karaya oturtularak sabit iskeleye dönüştürüldü. Aynı yıl aralık ayında terk edilmesinin ardından batığa dönüşen gemi, Anzak Koyu bölgesinde denizin 7 metre derinliğinde bulunuyor ve karadan da görülebiliyor. Diğer batık olan "HMT Lundy" ise Anafartalar Limanı'nın Suvla Koyu açıklarında 27 metre derinlikte kum zemin üzerinde yer alıyor. İtilaf Devletleri'nin çıkarması esnasında koyda mayın tarama görevini yerine getiren 34 metre uzunluğundaki İngiliz gemisi, 16 Ağustos 1915'te Kalyan adlı gemiye mühimmat yüklerken Türk topçusunun ateşiyle batırıldı.
Geçen yıl ekim ayında dalış turizmine açılan bölge, geçmişe yolculuk yapmak isteyenlerden ilgi görüyor.
 
“HERKESİN DALIP GÖRMESİ GEREKEN BATIKLAR VAR ÇANAKKALE’DE”
Turizm Profesyonelleri Başkanı İş Adamı Aşkın Değirmenci bölgenin özellikleri itibarıyla çok önemli bir su altı hazinesine sahip olduğunu da belirterek, “Bu çalışmaya yakında start vereceğiz. Tüm ulusal ve yabancı sosyal medya fenomenleri dalgıç meraklısı herkesi Çanakkale’ye davet edeceğiz ağırlayacağız.  Çanakkale Savaşları'yla, batık dalışlarıyla ilgili programı gerçekleştireceğimiz tanıtım ile duyuracağız. Bu çalışmamızın Çanakkale turizmine çok büyük katkısı olacağını düşünüyorum. Çünkü ayrı bir branş. Bugüne kadar sadece günübirlik, gelip geçici dalış turizmiyle ünlü olan Çanakkale, yurt dışından geleceklerle 4-5 gün, buna kara gezileri ve diğer tarihi yerleri eklediğiniz zaman bu yaklaşık 1 haftalık konaklamalı gezi haline dönüşecek. Ayrıca Çanakkale’de yapay resifler gibi değil doğal bir park olan Çanakkale'nin su altı dünyasında birçok batık bulunuyor. İlk seviye dalış dediğimiz 18 metreye kadar olan dalışlarda, Mesudiye zırhlısı var. O 10 metre derinlikte bir batık. Buna başlangıç seviyesindeki dalıcılar da dalabilecek. Yine 18 ila 23 metre derinliğinde Majestic zırhlısı var. Bunun 18 veya 15 metre aralığında yine başlangıç seviyesindeki dalıcılar dalabilir. Daha ileriye gittiğimizde 28-30 metrede batıklar var. Bunlar ikinci seviyedeki dalıcılar için uygun." dedi
 
“FENOMENLER İLE ÇANAKKALEYİ DÜNYAYA DAHADA TANITACAĞIZ”
Gazeteci  Savaş Uğurlu ise, “Çanakkale bizim göz bebeğimiz. Benim huzur bulduğum ve dinlendiğim ayrıca övündüğüm topraklara sahip bir yer. Aşkın Değirmenci’den böyle bir proje teklifi geldiğinde düşünmeden kabul ettim. Milyonlarca takipçiye ulaşan sosyal medya fenomenleri ve alanında başarılı dalmaya meraklı ünlü oyuncu sanatçıları Çanakkale’ye getireceğiz. Çanakkale’nin tanıtılmasına sosyal medya fenomenlerinin katkısı çok büyük olacak. Herkesin bildiği gibi Titan batık gemisini görmek için senelerce 250 bin dolar para alarak titanic gemisine turlar düzenlediler. Çanakkale’mizde bulunan batıklar dünyanın ilgisini çekecek noktalarda batıklar. Yurt dışından da bir çok sosyal medya fenomeni dostlarıma bu bölgenin tanıtılması için paylaşımlar yaptıracağım” dedi.
 
Haber Merkezi