Reklam

Yeni normal süreçte turizm sektörü nasıl işleyecek

Çanakkale Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği Derneği (ÇATOD) başkanı Armağan Aydeğer, koronavirüs ile normalleşme sürecine geçildiği bu süreçte turizm işletmelerinin açılmasının ardından alması gereken önlemler hakkında bilgi verdi.

426
Yeni normal süreçte turizm sektörü nasıl işleyecek

Çanakkale Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği Derneği (ÇATOD) başkanı Armağan Aydeğer, koronavirüs ile normalleşme sürecine geçildiği bu süreçte turizm işletmelerinin açılmasının ardından alması gereken önlemler hakkında bilgi verdi.

Koronavirüs ile mücadelede kademeli olarak normalleşme sürecine geçildi.  Normalleşme süreci kapsamında Haziran ayından itibaren müşteri kabul etmeye hazırlanan otellerin koronavirüs sürecinde alması gereken önlemler açıkladı. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'un Coronavirüs salgını sonrasında normalleşme süreci kapsamında, otellerin Haziran ayından itibaren açılacağını duyurmasının ardından turizm sektöründe Coronavirüs tedbirlerine uygun tatil modeline ilişkin hazırlıklar hızlandı. Sınırların açılması ve uçuşların yeniden başlamasıyla hem yerli hem yabancı turiste uygulanacak Coronavirüs önlemli tatil uygulamalarıyla ilgili otellerde hazırlıklar devam ediyor.

SOSYAL MESAFEYİ GÖZETECEK ŞEKİLDE OTURMA DÜZENLERİNİN KURULMASI
Çanakkale Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği Derneği (ÇATOD) başkanı Armağan Aydeğer, koronavirüs sürecinde turizm işletmelerinin alması gereken önlemler hakkında açıklamalarda bulunarak,  “ Koronavirüs (Kovid-19) sonrasında Kültür ve Turizm Bakanlığımızın açıklamış olduğu ‘Sağlıklı Turizm Sertifikası’  ve koronavirüse karşı turizm tesislerinin faaliyetlerini devam ettirmesi ile ilgili genelge kapsamında  2  ayrı durum söz konusu. Bilindiği üzere koronavirüs ile ilgili ciddi tedbirler alınıyor. İlk olarak Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından açıklanana Genelge çerçevesinde tüm konaklama ve turizm tesislerinde sosyal mesafe konusunda belirli işaretlemeler, özellikle misafir giriş alanlarında ateş ölçerler yada termal kameralar ile gelen misafirlerin ateşlerinin ölçülmesi ve kayıt altına alınması. Misafirlerin konakladıkları günden önceki 14 gün nerede bulundukları ile ilgili yine kayıtların tutulması ve sonrasındaki süreç ile ilgili en azından bilgi alınması. Bunun haricinde özellikle otellerin genel servis alanlarında, yeme içme alanlarında sosyal mesafeyi gözetecek şekilde oturma düzenlerinin kurulması. Açık büfe uygulaması gerçekleştiren tesislerde bu durumun iki ihtimali var bence ya açık büfenin kaldırılması yada açık büfe devam edecek ise misafirlerin doğrudan büfeye erişiminin engellenerek, büfedeki yiyeceklerin otel görevlisi olan garson veya aşçı tarafından misafire sunulması. Tabi yine bu alanlarda tüm otel personelinin eldiven ve maske takması gerekiyor. Yine otelin misafir karşılama personeli, resepsiyon personeli olmak üzere kat hizmeti veren personelde dahil olmak üzere gerekli kişisel korunma ekipmanlarını kullanıyor olması gerekiyor. Nedir bu ekipmanlar, maske ve eldiven. “ ifadelerine yer verdi.

BU PROGRAMDA İSE YAKLAŞIK 200 MADDEYE YAKIN BİR KONTROL LİSTESİ VAR
Turizm işletmelerinde kullanılan araç gereçlerin dezenfekte edilmesinin önemli olduğunu söyleyen Aydeğer, “Yine otellerimizde bulunan klima gibi iklimlendirme cihazları bulaşık makinesi gibi malzemelerin peryodik bakımlarının hassasiyet ile yürütülmesi özellikle klimaların filtre sistemlerinin yine peryodik olarak günlük değişimlerinin sağlanması. Hem genel alanlarda hem de misafirlerin konakladığı odalarda, misafirin sıkça temas ettiği sert yüzeylerin iki saatte bir dezenfektanlar ile temizlenmesi. Aynı şekilde oda temizliğinde mutlaka tüm odalarda ve genel alanlarda dezenfektasyon işleminin uygulanması, özellikle bu dezenfektasyon uygulanacak yerler özellikle sıkça misafirlerin temas halinde olduğu klima kumandaları, odalarda bulunan otel telefonları, kapı kolları, asansör tuşları, ortak alanlardaki tuvaletlerin kapı kolları, genel sert yüzeylerde dezenfektasyon uygulamalarının yapılması, yine misafire verilmek üzere hazırda maske bulundurulması yine açıklanan genelgenin maddeleri içerisinde bulunuyor. Genel olarak baktığımızda bu ana çerçeveleri ile bahsettiğimiz ve mutlaka protokolleri bağlanması , tüm otellerin bunu bir yazılı hale getirmesi gereken ve otel personelinin de bu yazıya dökülen protokol ile ilgili periyodik olarak bilgilendirmesi, eğitime tabi tutulması çok çok önemli.bu bahsettiğin ana hususlar genelge kapsamında herkes tarafından uygulanması gereken tedbirler. Birde ‘Sağlık Turizm Sertifikası’ adı altında Kültür ve Turizm Bakanlığımız başka bir program açıkladı. Bu programda ise yaklaşık 200 maddeye yakın bir kontrol listesi var. Bu listedeki şartları uygulayan tesisler, Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yurtdışı tur operatörlerine “ Sağlıklı Turizm Sertifikası” ‘na sahip tesisler olarak ilan edilecekler. Burada şartlar tabi biraz daha ağır ve hassas. Bu sertifikaya sahip olacak tesislerde çok daha katı bir takip ve kontrol mekanizması var. tabi genel olarak çok özetleyerek söylediğimizde çalışanların kendi içinde hijyen temizlikleri, çalışanların kendileri arasındaki sosyal mesafe ile ilgili konular var. Servis standartları ile ilgili olarak yine sosyal mesafe, izolasyon, dezenfektasyon ve hijyen konusunda detaylandırmalar mevcut. Ve tabi ki misafirler ile ilgili  detaylar var. Bir örnek vermek gerekirse, hem genelgede hem de  “Sağlık Turizm Sertifikası” uygulanması gereken maddelerinde koronavirüs (Kovid-19) şüpheli vakasına karşı uygulanması gereken kurallar ile ilgili maddeler var. Ama örnek vermek gerekirse, sertifikasyon maddelerinde tesislerde koronavirüs vakasına rastlanırsa misafirlerin izole edilecekleri bir yer olma zorunluluğu var, ancak bakanlığın genelgesinde sadece 112 servisini aranarak koronavirüs şüphelisi misafirin hastaneye sevki maddesi var. Her iki genelgede de koronavirüs şüphesi bulunan hastanın odasının 72 saat botunca kullanılmaması, iyi havalandırılması ve dezenfekte edilmesi maddesi var.”

ŞEZLONGLAR ARASINDA SOSYAL MESAFENİN KORUNMASI
Armağan Aydeğer açıklamalarını şöyle sonlandırdı: “Otellerde bulunan açık ve kapalı havuzlar için klorlama miktarları belirilendi ve genelge ile sertifikasyon maddelerine bu bilgiler yazıldı. Açık ve kapalı havuzlar için belirleniş standartlar var. Yine havuzlarda şezlonglar arasında sosyal mesafenin korunması, yine ortak tuvalet alanlarında dezenfektasyon çalışmasının daha yoğun bir şekilde yapılıyor olması ana kurallar içerisinde yer alıyor. Havuzların kullanılmaması konusunda herhangi bir kısıtlama kararı yok. Turizm ve konaklama tesisleri de geçen sene olduğu gibi bu senede havuzlar misafirlerin kullanımına açık olacak. Konaklama tesislerinin SPA’ları ile ilgili olarak “Sağlıklı Turizm Sertifikası” ‘nı almayan tesisler için SPA’ların açılması söz konusu değil. Genelge doğrultusunda otellerin SPA bölümlerini açabilmeleri için Sağlıklı Turizm Sertifikası”’ nı almış olmaları gerekiyor.  Süreçte tek kullanımlık malzemelerin kullanımı tercih ediliyor olacak. Tesislerde masalara önceden sersiz açılıyordu, artık önceden masalara servis açılmayacak. “Sağlıklı Turizm Sertifikası’nın verilmesi olarak Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'un açıkladığı tarih 1 Haziran tarihini işaret etmişti. Genelgenin uygulanmaya başlanacağı tarih henüz ifade edilmesi. Tabi ki tüm tesisler bu konuda bir an önce, ramazan bayramı sonrasında yeni normalleşme sürecine göre hızlı bir şekilde genelgelerin maddelerine uygun olacak şekilde konaklama tesislerini hazır etmeye başladılar.”

Cemhan Şen
 

Yorum Ekle
İsim
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.