Çanakkale’nin tarihindeki en büyük ve önemli projeler de son yıllarda hayata geçirildi. Hemen her alanda heyetler sık sık Ankara’ya giderek TBMM’de görüşmelerde bulunuyor. AK Parti Grup Başkanvekili ve Çanakkale Milletvekili Bülent Turan, gelen heyetlerin tüm taleplerinin yerine getirildiğini açıkladı.
Son olarak Ankara’ya Çanakkale Ticaret Borsası Başkanı ve Yönetim Kurulu üyeleri, meclis üyeleri, Lapseki Kaymakamı, Güney Marmara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri, Tarım ve Orman İl Müdürü, Ziraat Odası başkanları, Ankara’da AK Parti Çanakkale milletvekillerini ziyaret etti.
Ziyaret hakkında açıklamalarda bulunan AK Parti Grup Başkanvekili Bülent Turan, “Çanakkale’mizin dinamikleriyle bugün bir araya geldik. Şehrimizin tüm taleplerini geniş bir şekilde istişare ettik. Tarımı daha ileri taşımak, iş adamlarımızın beklentilerini yerine getirmek adına önemli kararlar aldık. Çanakkale’mizin aynı anda tüm kesimleriyle beraber büyümesi için çalışmalarımıza yön veriyoruz. Ankara’daki yoğun programlarımızdan dolayı Çanakkale’mize gelemesek de taleplerin yerine getirilmesi için gayret gösteriyoruz. Bu anlamda bugün verimli bir toplantı gerçekleştirdik” dedi.
1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ
Çanakkale yatırım konusunda altın yıllarını yaşıyor. Kentin kaderini değiştiren yatırımlar son birkaç yılda hızla gelmeye başladı. Çanakkale siyasetinin Ankara’da güçlü olması bunun en büyük etkenlerinden biri. Bu yatırımların başında ise 1915 Çanakkale Köprüsü geliyor.
Hızla devam eden proje tamamlandığında, hem ithalat hem de ihracat açısından Çanakkale önemli bir yol kat etmiş olacak. Öte yandan Çanakkale’ye tatil için gelen vatandaşlar için alternatif güzergah olacak. Böylece uzun feribot kuyrukları da sona erecek. Köprünün temelleri 18 Mart 2017 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından atıldı. Köprünün ayakları kırmızı, beyaz renkleriyle Türk bayrağını simgeliyor. Çanakkale’nin Gelibolu ve Lapseki mevkileri arasında yapılan köprünün orta açıklığı cumhuriyetin kuruluşunun 100'üncü yılını simgeleyen 2023 metre olacak. Bu açıklık köprüye, 'dünyanın en uzun kuleler arası açıklığa sahip asma köprüsü' unvanını kazandıracak.
 
1915 Çanakkale Köprüsü'nün iki kıtadaki yakalarında denize batırılan kule kesonları üzerine ağustosta, her biri 800 ton ağırlığındaki bloklar yerleştirilmeye başlandı. Gelibolu ve Lapseki yakasında denize batırılan kesonlar üzerine konulan ilk blokların ardından beliren köprü ayakları, 6'ncı blokların konulmasıyla 50 metre yüksekliğe ulaştı. Ayrıca daha önce denizdeki büyük vinçle yapılan çalışmalar, kesona montajı tamamlanan çalışma platformu üzerinde yükselen büyük vinçler ile yapılıyor. 
 
KÖPRÜ AYAKLARI, 318 METRE OLACAK
 
Denize batırılan kule kesonları üzerine konulmaya devam edilen bloklarla köprü ayakları, ilerleyen günlerde yükseltilecek. Tüm blokların konulmasının ardından Türk bayrağının renklerini alacak, 318 metrelik köprü kuleleri tamamlanacak. Çanakkale Deniz Zaferi'nin yıl dönümü olan 18 Mart'ı temsil eden 318 metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşı'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde olacak.
 
İNCELİKLİ TASARIM
 
1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki inceliklerle de dünyada bir ilk olmaya aday. Cumhuriyet’in 100’ncü kuruluş yıl dönümünü temsil eden 2023 metrelik orta açıklığıyla, tamamlandığında dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü unvanına sahip olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün kule bağlantıları ve bağlantı unsurları Türk bayrağının renkleri olan kırmızı-beyaza boyanacak. Her iki yakada 333 metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde olacak. Köprünün 770'er metre yan açıklıklar ile birlikte toplam 3 bin 563 metre uzunluğunda olması planlanırken, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile toplam geçiş uzunluğu ise 4 bin 608 metre olacak. 2 x 3 trafik şeritli olacak köprünün, yaklaşık 45,06 metre genişlikte olması öngörülüyor. Köprü tabliyesinin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları olacak. Her iki kule temeli yaklaşık 40 metre derinlikte, deniz tabanında konumlandırılacak ve çelik kule yüksekliği yaklaşık 318 metre olacak. Proje kapsamında 1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli ebatlarda menfez, 12 kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dahil), 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek. 1915 Çanakkale Köprüsü, 18 Mart 2022'de tamamlanarak hizmete açılacak.
EZİNE GIDA OSB’Sİ
En önemli projelerden biri de Ezine Gıda OSB. Gıda alanında Çanakkale’nin dünyaca tanınan ürünleri bulunuyor. Bu ürünlerin pazarlanması ve markalaşması için bir OSB’ye ihtiyaç vardı. Özellikle gıda alanında kaliteli ürünler üreten Çanakkale’nin Çanakkale Valiliği öncülüğünde, Çanakkale Valiliği İl Özel İdaresi, Ezine Belediyesi ve Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası başkanlığının katılımıyla 2017 yılında kurulan Çanakkale Ezine Gıda İhtisas Organize Sanayi Bölgesi Çanakkale’nin kaliteli üretim noktasında çağ atlatacak bir proje. 1 milyon 360 bin metrekare alana kurulacak olan Ezine Gıda OSB’si, İstanbul ve İzmir gibi ticaret merkezlerinin arasında bulunuyor. Öte yandan 1915 Çanakkale Köprüsü tamamlandığından Ezine Gıda OSB’si  önemli ticaret merkezlerinden biri olacak.
Çanakkale’nin milli hasılasında en büyük pay sahibi olan tarım ve hayvancılık sektörü, sadece yarattığı gelir ve istihdam ile değil; aynı zamanda gıda arz güvenliği ve toplumların kendi kendine yeterlilik düzeylerine sağladıkları katkı nedeniyle de oldukça stratejik bir önem kazandı. Bu doğrultuda Ezine Gıda İhtisas Organize Sanayi Bölgesiyle süt ve süt ürünleri başta olmak üzere et balık sebze meyve ve zeytincilik alanlarında oldukça önemli bir potansiyeli bulunan Çanakkale’nin markalaşma süreci yeni ve ileri bir aşamaya taşınacak. Çanakkale Ezine Gıda İhtisas Organize Sanayi Bölgesi, yaklaşık 15 bin kişiye istihdam olanağı sağlayacak, 91 adet sanayi parseli ve sanayiciler ile çalışanların talep ve ihtiyaçlarını karşılayacak teknik altyapı, idari ve sosyal tesisler ile çevreye saygılı yeşil modern ve prestijli bir üretim merkezi olarak planlandı. 
 
Bu önemli yatırımların yanında, okullar, hastaneler, adliye sarayları, hükümet konakları, müzeler gibi birçok yatırım hayata geçirildi ve geçirilmeye devam ediliyor.
 
Mehmet Kuzey