Reklam

Bayramda alınan kaloriler nasıl verilecek?

Kontrolsüz yenilen yemekler, tatlılar nedeniyle bayramda alınan kilolar konusunda uyaran Beslenme ve Diyet Uzmanı Sinem Usuk önerilerde bulundu.

378
Bayramda alınan kaloriler nasıl verilecek?

“Bu sene de Kurban Bayramı’nı bitirdik. Bayramları her millet sever lakin, biz bir başka seviyoruz. Kalabalık aile toplantıları, zengin sofralar, tatil havasının hakim olduğu günleri geride bıraktık. Kavurmaya ve tatlılara doyduğumuz bu günleri, her zamandan farklı olarak olağanüstü bir beslenme tarzıyla geçirdik. Yani her zaman böyle beslenmiyorduk ve beslenmemeliyiz de. Öncelikle kendimizi bu dönemde yaptığımız sağlıklı olmayan seçimlerden dolayı suçlamayı bir kenara bırakıp, ne yapmamız gerektiğini konuşmaya başlayalım” diyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Sinem Usuk, açıkladı.
“AKDENİZ TİPİ BESLENMEYE DİKKAT EDELİM”
Akdeniz tipi beslenmeyi sofralarımızın baş tacı yapalım. Mutfağımızda sebzeler bol, et az olsun. Katı yağ değil, zeytinyağı tüketelim. Kuru baklagillerle hem protein hem lif kazandırdığımız vücudumuzu toparlayalım.
PROBİYOTİKLERİ TERCİH EDİN”
Kurban Bayramı süresince, tüketmiş olduğunuz yoğun et içerikli öğünler sadece; fazladan doymuş yağ almanıza neden olmuyor. Aynı zamanda bağırsak sağlığınızı da olumsuz etkiliyor. Bu dönemde kabızlık şikayetiniz arttıysa ilk maddedeki Akdeniz tipi beslenme önerilerinden uzaklaşmamalısınız. Ayrıca probiyotik bakterilerin iyileştirici gücünden de faydalanmak doğru olacaktır.
“ŞEKERDEN BİR SÜRE UZAK DURUN”
Bayramda sunulan tatlı ikramlarını tatlı tatlı kabul ettiyseniz bilin ki; şeker içeren gıdaları bir süre daha hayatınızdan çıkarmakta zorlanacaksınız. Ama zor olması, çıkmayacakları anlamına gelmiyor. Bayram sonrası özellikle kahvaltılarınızı protein ağırlıklı yapar ve yanında bol söğüş sebzeyi ihmal etmezseniz kolaylıkla karbonhidrat bağımlılığından kurtulabilirsiniz.
“ALDIĞINIZ KALORİLERİ KENDİNİZ TELAFİ ETMEYE ÇALIŞMAYIN!”
Bayram sonrası yapılan bir diğer yanlış da; bu dönemde fazlaca alınan kalorileri kendinizce telafi etme yollarına başvurmanız. Bu süreçte ana öğün atlayarak ya da ara öğün tüketmeyerek kendinizce kalori kısıtlama yoluna giderseniz metabolizmanızı daha çok hırpalarsınız. Ayrıca sonraki öğünlerde daha büyük açlık krizi de sinsice sizi bekliyor olacaktır. Yani bütün gün almadığınız kaloriyi sadece bir akşam yemeğinde fazlasıyla alırsınız. Ara öğünlerde bitki çayları, özellikle yeşil çay tercih etmek hem metabolizmanızı hızlandırır, hem de iştah kontrolünüze yardımcı olur.
HER SAAT BAŞI 1 BARDAK SU İÇMEYE ÇALIŞIN
Gün içine yayılmış bir şekilde su tüketmeyi kesinlikle unutmayın. Her saat başı 1 bardak su içmek hedefiniz olsun. Şekerli gıdaların yoğun tüketimi ve bayram tatilinde yaptığınız seyahatler nedeniyle artan ödem probleminizin doğal çözümü bol su tüketmekte yatıyor.
 
 
“FİZİKSEL AKTİVİTELERİNİZİ İHMAL ETMEYİN”
Günlük fiziksel aktivitenizi ihmal etmeyin. Her gün 10 bin adım atmak sizi hem bedenen hem ruhen bayram tatili sonrası dönemde rahatlatacaktır. Son olarak; bu kadar kısa süre içinde bile kendinizi kilo almış görebilirsiniz. “Battı balık yan gider” demek bu noktada kendinize yapacağınız en büyük kötülük olur. Kısa sürede gelen kiloların telafisi gözünüzde büyüttüğünüzden çok daha kolay, emin olun. Yeter ki süreci doğru kişilerle yani “diyetisyenler” ile yönetin.

 


Etiketler; #AYRAM #ALINAN
Yorum Ekle
İsim
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.