Reklam

1915 Çanakkale Köprüsü’nün kule ayakları su yüzüne çıktı

Gelibolu'nun Sütlüce mevkii ile Lapseki'nin Şekerkaya mevkileri arasında inşasına başlanılan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün Avrupa ve Asya yakası kule kesonları üzerinde ayaklar yükselmeye devam ediyor. Köprünün ayaklarını oluşturan her biri 800 ton ayarlığında olan 4 kule bloğunun Gelibolu'ya bağlı Sü

764
1915 Çanakkale Köprüsü’nün kule ayakları su yüzüne çıktı


Gelibolu'nun Sütlüce mevkii ile Lapseki'nin Şekerkaya mevkileri arasında inşasına başlanılan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün Avrupa ve Asya yakası kule kesonları üzerinde ayaklar yükselmeye devam ediyor. Köprünün ayaklarını oluşturan her biri 800 ton ayarlığında olan 4 kule bloğunun Gelibolu'ya bağlı Sütlüce mevkiinde Avrupa kule bağ kirişi montajı gerçekleştirildi. Montajla beraber köprünün ayakları su yüzüne çıkmaya başladı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 18 Mart 2017 tarihinde temelini atmasının ardından 1915 Çanakkale Köprüsü’nün yapımına devam ediliyor. Gelibolu'nun Sütlüce mevkii ile Lapseki'nin Şekerkaya mevkileri arasında inşası devam edene köprü Cumhuriyetin kuruluşunun 100'üncü yılını simgeleyen, 2 bin 23 metrelik orta açıklığıyla dünyanın en uzun  asma köprüsü unvanın sahibi olması bekleniyor. Bundan 2 ay önce köprünün Asya ve Avrupa yakasında deniz içindeki temeli oluşturan kule kesonlarının batırma işlemi gerçekleştirildi. En zor aşamalardan biri tamamlanırken, deniz içindeki kule ayakları da yükselmeye devam ediyor. Boğazın iki tarafında da köprünün hızla yükselen ayakları net olarak görülmeye başladı.
Çanakkale’nin kaderini değiştirecek olan  1915 Çanakkale Köprüsü’nün tüm  kalıcı çelik yapılarının imalatlarını yapan Çimtaş, her biri 800 ton ağırlığında olan ilk kule blokları tamamlayıp şantiyeye getirdi. Deniz yoluyla getirilen kırmızı renge boyanmış 4 kule bloğu, Gelibolu'daki Sütlüce mevkisinde bulunan şantiyeye alındı. Kule blokları buradaki işlemleri tamamlandıktan sonra deniz üzerindeki kule kesonlarının üzerine monte edilecek. Aynı bloklardan birçok parça daha inşa edildikten sonra yine köprü inşaat alanına getirilerek, üst üste konulmaya devam edecek. Böylece Türk bayrağının renklerini alacak olan 318 metrelik köprü kuleleri tamamlanacak. Çanakkale Deniz Zaferi'nin yıl dönümü günü olan 18 Mart'ı temsil eden 318 metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı da, Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşı'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde olacak. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün Gelibolu'ya bağlı Sütlüce mevkiinde Avrupa kule bağ kirişi montajı gerçekleştirildi.
ÇANAKKALE’Yİ MARMARA’YA BAĞLAYACAK
Köprünün yapımı tamamlandığı zaman Çanakkale’yi ve aynı zamanda Ege’yi Marmara’ya bağlayacak.  Gebze-Orhangazi-Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu’nun tamamlanması ile birlikte, Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyolu, İzmir-Aydın Otoyolu ile entegre olarak Marmara Bölgesi, Ege Bölgesi’ne otoyol ağıyla bağlanacak. Diğer taraftan, yapım çalışmaları devam eden Kuzey Marmara Otoyolu ve Malkara-Çanakkale Otoyolu kesimi ile birlikte Marmara Bölgesi’nin otoyol ringi tamamlanmış olacak.
ÇANAKKALE’NİN KADERİNİ DEĞİŞTİRECEK KÖPRÜ 2022 YILINDA TAMAMLANACAK
Çanakkale’nin gelişiminde önemli bir yere sahip olacak 1915 Çanakkale Köprüsü  770’şer metre yan açıklıklar ile birlikte toplam 3 bin 563 metre uzunluğunda. Toplam geçiş uzunluğu ise 4608 metre olması beklenmekte. 2 x 3 trafik şeritli olacak köprü tabliyesinin yaklaşık 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte olması öngörülmekte olup, tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları olacak. Her iki kule temeli yaklaşık 40 metre derinlikte deniz tabanında konumlandırılacak ve çelik kule yüksekliği yaklaşık 318 metre olacak. Proje kapsamında; 1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli ebatlarda menfez, 12 kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dâhil), 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek. 1915 Çanakkale Köprüsü, 18 Mart 2022’de tamamlanarak hizmete açılacak.
KÖPRÜ LAPSEKİ’YE OLAN TALEBİN ARTMASINA NEDEN OLDU
1915 Çanakkale Köprüsü’nün yükselen ayaklarıyla birlikte Lapseki’ye olan talep de yükseliyor. Boğazın iki yakasından da köprünün hızla yükselen ayakları net görülüyor. Kaydedilen aşama ise yatırımcıların Lapseki'ye ilgisini artırıyor. Köprünün hem ilçeye hem de Çanakkale’nin geneline ekonomik anlamda büyük katkısı olacak.  Ayakların yükselmesiyle birlikte yatırımcıların ilçeye olan talebi artıyor. Emlak piyasasının durgun olduğu ilçede, yükselen ayaklarla birlikte hareketlenmeye başladı. Köprünün geçtiği noktalarda bulunan evler, arsalar oldukça değerlendi. Tabiri caiz ise Lapsekililere talih kuşu kondu.  Köprünün tamamlanmasıyla birlikte uzun feribot kuyrukları da sonra erecek. Öte yandan köprüyle birlikte artması beklenen Lapseki nüfusu için gerekli altyapı önlemleri de alındı.
TASARIMI DÜNYADA BİR İLK
1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki inceliklerle dünyada bir ilk olmaya aday. Cumhuriyet'in 100'üncü kuruluş yıl dönümünü temsil eden 2023 metrelik orta açıklığıyla, tamamlandığında dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün kule bağlantıları ve bağlantı unsurları Türk bayrağının renkleri olan kırmızı-beyaza boyanacak. Her iki yakada 333 metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde olacak.
 
 
Muzaffer Cirtel
 
 

Yorum Ekle
İsim
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.