Reklam

Stresinizi spor yaparak atın 

Çanakkale'de yeni açılan spor salonu Best Of Fitness, sağladığı ortam ve son teknoloji cihazlarla, müşterilerine hem spor imkanı hem de stres atma ortamı sunuyor. 

1179
Stresinizi spor yaparak atın 


Salonda özel eğitim veren Fitness Eğitmeni Milli Sporcu Deniz Engin ve salonun Savunma Sporları Eğitmeni Yasin Onur gazetemize özel olarak yaptıkları açıklamalarla spora dair bütün bilinmeyenleri anlattılar. Savunma Sporları Eğitmeni Yasin Onur, “Spora zamanım yok diyen insanlar kendilerini kandırıyorlar. İnsanlar kendi bedenlerine yatırım yapmıyorlar. Ev, araba, kıyafet alıyorlar ancak kendilerine yatırım yapmıyorlar. Biz Çanakkale’deki eksikliği bularak bu spor salonunu kurduk. Burada dört aylık bir süreç yaşadık” derken, Fitness eğitmeni Milli Sporcu Deniz Engin ise yaptığı açıklamada, “Spora destek çok önemlidir. Ben milli sporcuyum ve ülkemizi en iyi şekilde temsil ettiğimi düşünüyorum. Güzel destekler olursa çok iyi şeyler yapacağımın da garantisini veriyorum” ifadelerini kullandı. Onur, sporla nasıl tanıştığını ve sporun tüm faydalarını bize aktardı. 
Savunma sporlarının vücuda ve zihne katkıları nelerdir?
Savunma sporlarında algı seviyemiz daha çok dikkatli olmamızı, kendimize özgüvenimizi geliştirmemizi sağlıyor. Vücudumuzun direncini daha çok güçlü olmasına neden olur. Bunun yanında savunma sporları bir yere girdiğimizde ortam analizi yapmamızı, daha çok dikkatli olmamızı, mental olarak daha çok rahatlamamızı sağlar. Hatta bazı fizyoterapistlerin önerdiği şey savunma sporlarıyla uğraşılmasıdır. Bütün savunma sporlarının bir arada toplanmış hali Mixed Martial Arts vücut için çok çok faydalı oluyor. Mental olarak rahatlatıyor. Öğrencilerimden çok güzel geri dönüşler alıyoruz. Streslerini giderdiklerini söylüyorlar. Buraya gelerek kendilerini spora adapte ettiklerinde bütün kafalarındaki sorunları çözümleyebiliyorlar Rahatlıyor ve daha net düşünebiliyorlar. Dışardaki olumsuzlukları unutuyorlar. Bir nevi meditasyon gibi oluyor. 
CrossFit hakkında bilgi verebilir misiniz?
CrossFit, güç egzersizlerini patlayıcı pliometri, hız çalışması, olimpik ve güç kullanılan ağırlık kaldırma, kettle bell (ağırlıklı kemer), vücut ağırlık egzersizleri, jimnastik ve dayanıklılığı karıştırarak kullanan bir egzersizdir. Genelde 1 saatlik antrenman ve zamana karşı yapılan egzersiz hareketlerinden oluşur. Bunu yaparak, fiziksel sağlığın önemli bileşenleri olan kardiyorespiratuar fitness, dayanıklılık, kas gücü ve dayanıklılığı, esneklik, güç, hız, denge, atiklik, koordinasyon ve doğruluğu hedef alırsınız. CrossFit çalışacaksanız haftada 3 ila 5 gün arasında bunu uygulamalı, çalışmaları yoğun ve kısa bir şekilde, 5 ila 15 dakika içinde bitirecek şekilde yapmalısınız.
Hangi alanlarda çalışmalar yapıyorsunuz? Verdiğininiz dersler nelerdir?
“EĞLENEREK YAĞ YAKIYORSUNUZ”
Öncelikle bayanlar için ayrılmış özel bölümlerimiz olduğunu belirtmek isterim. Bayan arkadaşlarımız çok rahat spor yapabilirler. Erkek arkadaşlarımızın kullanmadığı alanlar var. Muhafazakar bir yapıda olan bayan arkadaşlarımız da bazen spor salonlarına gelmeye çekinirler. Oysa burada çok rahat ettiklerini, gönül rahatlığıyla spor yaptıklarını söylüyorlar. Çünkü kendilerine ait alanları var. Bu bizi çok mutlu ediyor. Selin Hocamız da belirli günlerde Zumba dersleri veriyor. 19.00-19.30 civarı dersleri var. Spinning derslerimiz var. Bisikletle yapılıyor. Çok faydalıdır. Kişilerin yağ yakımını inanılmaz arttırır. Haftanın her günü bu çalışmamız var. 30 dakikada 900 kalori gibi bir yakım olabiliyor. Bunun yanında pilates derslerimiz de var. Pazartesi-Çarşamba-Cuma ve Cumartesi günleri saat 19.30 ve 20.15 zaman dilimi arasında gerçekleşiyor. Kasları açıp geriyor, uzatıyor. Çok faydalı bir spor.  Zumba dersleri de aynı şekilde vardır. Eğlenirken size yağ yaktırır. Bazı kişiler günün stresinden uzaklaşmak istiyorlar. Rahatlamak istiyorlar. Zumba onlar için biçilmiş kaftandır. 
“HAVALANDIRMAMIZ ÇOK BAŞARILI”
Sizi diğer spor salonlarından ayıran noktalar nelerdir?
Bir spor salonundaki en önemli şeylerden biri hijyendir. Havalandırma gerçekten çok çok başarılı. Herhangi bir ter kokusu ya da herhangi olumsuz bir kokuyla karşılaşmıyoruz. Bu çok önemlidir. Kaliteli bir havalandırma sistemine sahibiz. Sıcaklık soğukluk kontrolü çok önemlidir. Kişi çok üşümemeli ve yanmamalı. Özellikle duşlardaki sistem çok güzel. Biz Çanakkale’deki eksikliği bularak bu spor salonunu kurduk. Burada dört aylık bir süreç yaşadık. İnce ince işledik.  Masaj salonumuzu da yapmayı düşünüyoruz. Sporcular için masaj çok önemli. Olmazsa olmazdır. En azından ayda iki defa masaj yaptırmakta fayda vardır. Kişilerin duruş bozuklukları oluyor. Onları da eğitmenler eşliğinde giderebilir. Yapacakları sporlar sayesinde bunlardan kurtulabilirler. Bunun yanında günlük kullanım için de girip spor yapabilme imkanları var müşterilerimizin. Fotoğraflardan etkilenip gelen yurtdışından kentimize gelmiş yabancı misafirlerimiz var. Işıklandırma sistemiz gözü almayacak şekilde tasarlandı. Zeminde kullanılan malzemeden yalıtıma kadar her şeyi tek tek düşündük. 
“KALİTELİ BİR YAŞAM, KALİTELİ SPORDAN GEÇER”
Spora zamanım yok bahanesiyle spora başlayamayan insanlara neler söylemek istersiniz?
Spora zamanım yok diyen insanlar kendilerini kandırıyorlar. 45 dakika, 1 saat arası bir antrenman bir kişinin spor ihtiyacını karşılayabiliyor. Bunun üzerine zaten çıkılmamalı. İnsanlar kendi bedenlerine yatırım yapmıyorlar. Ev, araba, kıyafet alıyorlar ancak kendilerine yatırım yapmıyorlar. Hayatını bedenin taşıyacak. İnsanların bilinçlenmesi gerekiyor. Kaliteli bir yaşam, kaliteli bir spordan geçer. Mesela haftada bir gün halı saha yapıyorum diyorlar. Yanlış. Bütün hafta idmansızsın. Sigara, alkol ile doldurulmuş vücudu haftada bir gün halı saha ile gidermeye çalışıyorlar. Kalplerini zorluyorlar. Bunlar çok zararlı hareketler. Ancak temiz havalı bir yerde, spor salonunda sporunu yaparsan yolda yürüyüşün bile değişecek. Bunları göz ardı etmemek gerekiyor. İnsanlar spor yaptıkça dışarıdaki iletişimleri de değişiyor. Sporlar kendilerini keşfediyorlar. 


FİTNESS EĞİTMENİ MİLLİ SPORCU DENİZ ENGİN, 
“TÜRKİYE BALKAN VE DÜNYA ŞAMPİYONLUĞU ALDIM”
Spor hayatınıza nasıl başladınız? Bize kendinizden bahsedebilir misiniz?
Ben küçüklüğümden beri sporun içindeydim. Her daim spor yaptım. Masa tenisi oynadım. Futbol, basket oynadım. Basketten sonra vücut geliştirmeye merak sardım. Bana her zaman derlerdi, geliştiğini gördükçe daha çok gelişmek isteyeceksin. Ben de bundan keyif alınca devamlı yapmaya başladım. 2012’de de yarışma kararı aldım. İki tane Türkiye üçüncülüğüm var. Bir tane Türkiye Şampiyonluğum var. Ve şampiyonlar şampiyonluğum var. En iyiler arasında tekrar bir yarışma yapılır. Birinci olan da şampiyonlar şampiyonu olur. Arkasından da yurtdışında yarışmalara başladım. En son bir Balkan Şampiyonluğu ve dünya şampiyonluğu aldım. Şu anda bu salonda özel dersler de veriyorum. Bu şekilde yoluma devam ediyorum. 
Sizin başarılarınızdan feyz alarak spora başlayan kişiler oluyor mu?
Tabi ki bize özenip de görüp de gelen olduğu gibi birçok amaçla gelen müşterilerimiz de var. Kimisi kas yapma amaçlı, kimisi kilo vermek amaçlı, kimisi zayıf ancak kilo alma amaçlı buraya geliyor. Kişi ne arzu ediyorsa ona göre düzenlenebiliyor. 
“KİŞİLER KAHVALTI ETMEDEN EVDEN ÇIKMAMALI”
Kişilerin vücut yapısı spor yaşantılarında önemli midir?
Genetik olarak üç tip insan vardır. Endomorf, mezomorf ve ektomorf şeklindedir. Ektomorf zayıf tiplerdir, endomorflar çok fazla kilo alabilirler. Kilo vermede zorluk çekerler. Mezomorflar ise çabuk kas yapar. Ve çok çabuk kilo verebilirler. Biz de bu noktada kişiyi çok iyi analiz yapıp ona göre program uygularız. Benim öncelikli hedefim kişinin yaşam tarzı değişikliğine yön vermektir. Örneğin kahvaltı etmeden evden çıkması, bir poğaçayla evden çıkması bizim için olumsuzdur. Her vücudun değişik bir yapısı vardır. Ancak benim hedefim öncelikle kişinin sınırlarını biraz zorlamak oluyor. Yapabileceklerini kendilerine de göstermek istiyoruz. Biz eğitmenler olarak kişilerin motivasyonuyla yükümlüyüz. Onları spor salonuna çekmekle yükümlüyüz. Onların psikolojilerini düzeltmekle yükümlüyüz. Biz kendimizi de mental olarak odaklamaya çalışıyoruz. Biz buralara kadar kendi başımıza gelmedik. Bizim de hocalarımız vardı. 
“PROTEİN ALIMI ÇOK ÖNEMLİ”
Spor yapılırken nasıl bir beslenme düzeni izlenmeli?
Kişinin kilo başına 2 gram protein alması gerektiğine inanıyorum. Çok önemli. Erkek kadın fark etmiyor. Spor yapmasa bile bir insana 1.5-1.7 arası protein yeterlidir. 150-200 gram tavuk, hindi göğsü, dana antrkot, dana bonfile, somon olabilir. Yanına haşlanmış sebzeler olabilir. Yanına bol yeşillik olabilir. Maydanoz, salatalık, reyhan olabilir. Karbonhidrat olarak da benim önereceğim kızıl pirinç olabilir. Kepekli pirinç olabilir. Bunların hazmı kolaydır. Ben baldo pirince karşıyım. Çünkü glisemik indeksi çok yüksek. Sıkıntı yaratabilir. Yulaf da çok yararlı. Tam bir lif kaynağı. Makarna yiyeceklerse de sossuz kepekli makarnayı tercih edebilirler. Beyaz ekmekten kesinlikle uzak durulması lazım. Ancak çavdar ekmeği, kepek ekmeğinden vazgeçemiyorsa onları bir iki dilim tüketebilir. Bayanların regl döneminde bitter çikolatayı nefsini tüketecek kadar yemesini tavsiye ediyorum. Ancak ondan fazlası değil. 
“HER KAÇAMAK BİZİ GERİYE GÖTÜRÜR”
Spor yapan bir insan beslenme düzenini aniden değiştirebilir mi? Tatlı ihtiyacını nasıl karşılamalıdır?
Ben tatlı konusunda biraz katıyım. Tabi ki hepimiz reçellerle, ballarla yetiştik. Annemizin  yaptığı tatlılarla büyüdük. Bunlardan tamamen vazgeçmek tabi ki çok zor. Dediğim gibi bir yola baş koyulduysa bunu layığıyla yapmak zorundayız. Bizim yaptığımız her kaçamak bizi geriye götürür. Bütün emeğimizi çöpe atmamıza sebep olur. Ben rafine şekere çok karşıyım. Bizim için rafine şeker çok tehlikelidir. Esmer şekeri de önermiyorum. Şekerden mümkün mertebe uzak durmamız çok mühimdir. 
“VÜCUDUN DİNLENMESİ LAZIM”
Haftanın her günü spor yapmak sağlıklı mıdır?
Özellikle adale çalışması yaparsak dinlenirken vücut kendini yeniler. Her gün devamlı spor salonuna girerek, saatlerce durarak kas yapacağını sanan kişiler var. Bu böyle olmaz. Biz sadece uyarırız. Bir program varsa önlerinde ona uymaları, aşırıya kaçmamaları gerekiyor. 
 “SPORU DİSİPLİNE YAPMAK GEREKİR”
Spor salonuna gelen bir kişiyi değerlendirmeye alarak kişiye özel bir beslenme ve spor programı uyguluyor musunuz?
Bir kişi bize geldiğinde öncelikle spor geçmişi var mı onu sorguluyoruz. Spor geçmişi yoksa görüşümüz bu noktada farklı olabiliyor. Ona göre bir yaklaşım sergiliyoruz. Öncelikle kişinin boyunun ölçüsünü, kilosunu alıyorum. Akabinde bunlardan sonra ne kadar protein alması gerekir, ne kadar karbonhidrat alması gerekir bunları belirliyorum. Kişinin antrenman sistemine çok önem veriyoruz. Kişiye göre, cinsiyetine göre belirlenecek hassas konular olduğu için özel ve titiz olarak çalışıyoruz. İş yaşantısı nasıldır, gündelik yaşantıda nasıl hareket eder ilk önce bunları belirliyoruz. Kişilerin olmazsa olmazları vardır. Vazgeçemeyecekleri yiyecekleri vardır. Alkol kullanıyor olabilir. Tatlıya düşkünlüğü olabilir. Spor ve beslenme geçmişi olarak hepsini değerlendiriyoruz. Kişiyi çok fazla sıkmadan sporu hayatına adapte etmek çok önemlidir. Spor hayatımızın vazgeçilmezi olacaksa eğer bunu disipline olarak yapmak gerekir. Buraya geliyorlar, birtakım fedakarlıklar yaparak sporu hayatlarına alıyorlar. Zaman ayırıyorlar. Sporda vücut endorfin salgılıyor. Kişi bir süre sonra spor yapmanın mutluluğuna erişiyor. İlk zamanlar isteksizlik, zorluk gibi olaylar yaşanabiliyor. Çünkü belki hayatında ilk kez spor yapmış olabiliyorlar. Ağırlık kaldırmaya çalışıp zorlanabiliyorlar. Buna disipline olmak çok zordur. Yorgun argın dinlenmeden spor salonuna gelen insanlar olabiliyor. Takım elbisesini, kıyafetini çıkartıp spora başlayan insanlar var. Burada çok ciddi yardım almaları gerekiyor. Kişilerin nasıl tek başına nasıl matematik öğrenme şansı yoksa, bir eğitim eşliğinde bunu öğrenme şansınız çok yüksek. Yine de çoğu harekette zorlanılabiliyor.
“SPONSOR DESTEKLERİ ÖNEMLİ”
Bundan sonraki dönemde hedefleriniz nelerdir?
Bundan sonraki hedeflerimizde arzu ettiğim sponsor desteklerini sağlayabilirsem daha da güzel projelere imza atabiliriz. Bunların hepsi olursa tekrar yarışmayı düşünebilirim. Spora destek çok önemlidir. Ben milli sporcuyum ve ülkemizi en iyi şekilde temsil ettiğimi düşünüyorum. Güzel destekler olursa çok iyi şeyler yapacağımın da garantisini veriyorum. 
İbrahim Akın Kazancı
 


Kaynak: Haber Merkezi

Etiketler; #stress #spor
Yorum Ekle
İsim
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.