İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği içerisinde yürütülen proje kapsamında ÇOMÜ Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Üçüncü sınıf Öğrencilerinin Bahar Yarıyılında Okutulan Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında Çanakkale Barbaros Mahallesinde bulunan Atatürk Ortaokulu spor alanları düzeltilerek, çeşitli fiziksel aktivite gerçekleştirildi.
 
OKUL BAHÇESİNİN ÖĞRENCİLER İÇİN VERİMSİZ OLDUĞU TESPİT EDİLDİ
 
Projede görev alan öğrenciler birçok farklı etkinliklere imza attı. Öğr. Gör. Zeynel Dohman danışmanlığında çeşitli oyun alanları düzenlediler. Düzenlenen bu alanlarda Öğrencilere çeşitli Fiziksel Aktiviteler ve Eğitsel Oyunlar öğretip oynatan Ramazan Şık, Dilek Yılmaz, Oğuz Hızlı, Ceren Eren, İlayda Aktaş, Deniz Açar, Ahmet Yılmaz ve Hakan Serikli isimli öğrenciler bu projeyi hayata geçirdiler. Okul bahçesinde, Basketbol sahası, voleybol sahası, Futbol sahası, Tenis Sahası ve Hentbol sahası gibi çeşitli oyunları oluşturuldu. Proje kapsamındaki planlamalar Atatürk Ortaokulu Beden Eğitimi Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin taleplerine göre değerlendirilerek uygulamaya konuldu. Yapılan görüşmelerde, ders aralarında ve ders dışında, Okul bahçesinin öğrenciler için verimsiz, eğlenceden uzak olduğu tespit edildi. Açık alanlar Fiziksel etkinlikler ve Eğitsel oyunlar için verimli ve eğlenceli hale getirilmeye çalışıldı.. Ayrıca, Öğrencilerin aralarındaki birlik ve beraberliği güçlendirmek. Takım sporlarındaki yardımlaşmayı aşılamak, sporun sağlık ve gelişim yönünden yararlarının farkındalığını yaratmak. Yaratıcı ruhu geliştirmek. Birlikte hareket etme, yardımlaşma gibi özelliklerin kazanılmasına katkı sağlamak. Okul çevresinde ikamet eden diğer çocuk ve gençlerin de bu Fiziksel Aktivite ve spor alanlarından faydalanması amaçlar ve hedefler arasın arasında yer aldı. Oyun alanlarının çocukların psikomotor ve fiziksel gelişimlerinin yanı sıra projemiz bu oyun alanlarıyla çocuklarda güven duygusu, arkadaşlık ilişkilerinde dayanışma, birlikte hareket edebilme yeteneği, dostluk, eğlence, boş zamanları değerlendirme gibi alışkanlıklar kazandırmayı da hedeflemiştir. Okul Müdürü ve Beden Eğitimi Öğretmenlerinin pozitif yaklaşımları, katkıları ve teşvik edici tutumlarının yanı sıra, örnek davranış ve işbirliği ise Öğretmen aday adayı proje yürütücüleri için güzel bir deneyim ve gözlem kaynağı olmuştur.

Muzaffer Cirtel
 


Kaynak: Haber Merkezi